Eniro vil styrke sine brands – Eniro i Sverige, Krak i Danmark og Gule Sider i Norge – og har valgt et dansk bureau til at udvikle en kampagne på tværs af Skandinavien.
Valget faldt på danske Patchwork, bl.a. fordi bureauet har kontorer i Stockholm, København og Oslo og er vant til at arbejde på tværs af de skandinaviske lande.
”Patchwork leverede en pitch, hvor de beviste, at de både forstår vores position i markedet og de udfordringer, vi står overfor. Ikke mindst har de et set-up, der gør dem til et perfekt match, når det som her gælder en større eksekvering på det skandinaviske marked”, siger Jan Vraagaard, der er marketingchef hos Eniro og fortsætter:
”Derudover præsenterede Patchwork en tilgang, der tager højde for forskellene i de tre markeder, og det er meget afgørende for os, da vi i høj grad ønsker at blive opfattet som en relevant, lokal spiller.”
Eniro har haft forskellige bureaurelationer, men de seneste år har de ikke været så aktive og dermed erstatter Patchwork ikke et andet bureau, oplyser Jan Vraagaard.
Han fortæller videre, at Eniro det seneste år har eksperimenteret med forskellige kampagnetyper og forskellige SoMe- og PR-aktiveringer, men nu starter op med en ny koordineret og langsigtet skandinavisk kampagne.
Kampagnen kommer til at fortælle kundernes historier, fortæller Jan Vraagaard:
“Vi vil skabe en kampagne hvor vi hylder de erhvervsdrivende og lokalmiljøerne. Hvorfor de er til, og hvad der driver dem. I vores øjne er vores kunder en central del af det lokalmiljø hvor deres forretning ligger, og det område de servicerer gennem deres forretning/virksomhed.”
Samarbejdet mellem Eniro og Patchwork er startet op, og man forventer at lancere det skandinaviske aktiveringskoncept i august.