Samlemærker er et hit – i alle aldersgrupper

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Samlemærker er en gammeldags form for markedsføring – men de unge er næsten lige så vilde med dem, som de ældre.

Der var en del skepsis, da Dansk Supermarked genintroducerede samlemærker i den danske dagligvarehandel. Men det var en næsten øjeblikkelig succes, og den store konkurrent, Coop, hoppede hurtigt derefter med på vognen.

Nu har Deloitte undersøgt det nærmere, og konstateret, at 53 pct. forbrugerne siger ja tak til samlemærker – og to tredjedele af dem benytter dem, hvilket Deloitte finder bemærkelsesværdigt, fordi mærkerne blot giver adgang til at købe noget med betydelig rabat.

Men populariteten er også bemærkelsesværdig på et andet punkt ifølge Deloitte.

”Især er det forbavsende, at de unge er næsten lige så vilde med samlemærker, som de ældre kunder er. De små mærker, der både kan blive væk og klistre i tasken, er en gammeldags form for markedsføring, men den virker i alle aldersklasser. Det er ekstremt positivt for supermarkederne, at de unge er hoppet med på samlebølgen,” siger Peter Mølkjær, partner og forbrugerekspert i Deloitte, til Jyllands-Posten.

Kilde: Jyllands-Posten