Mindshare-direktør fejrer jubilæum

Martin O. Rasmussen blev for 10 år siden sat til at opbygge mediebureauet i Danmark.

Martin O. Rasmussen kan d. 1. september fejre 10 år jubilæum som adm. dir. for Mindshare. Og den mærkedag er i realiteten også bureauets 10 års fødselsdag, fordi det var ham som i 1999 fik til opgave at bygge det nye bureau.

Det er lykkedes så godt, at der i dag er knap 40 medarbejdere, som årligt skaber en bruttoavance på ca. 40 millioner og et overskud på mere end 8 millioner.

Martin O. Rasmussen har mere end 20 års erfaring i kommunikationsbranchen både på reklame- og mediesiden.

Han startede i sin tid på det hedengangne reklamebureau Schærven og har senere været forbi blandt andet McCann Erickson og Young & Rubicam. Han var også med til at etablere mediebureauet Initiative Universal i starten af 90’erne.

Martin O. Rasmussen var i 90’erne aktiv deltager i forskellige udvalg og komitéer under DRRB (Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening), herunder tekniske analyseudvalg, metodeudvalg og medie-politiske udvalg.

I perioden fra 2001 til 2006 var han desuden ansvarlig for kurser i medieplanlægningsprocessen i samarbejde med Dansk Marketing Forum, hvor han underviste en stor mængde annoncører og mediefolk.

Han er i dag en del af Mindshares European Leadership Team.

Mindshare er ejet af WPP og er en del af GroupM, den absolut største medieindkøbsorganisation i verden både globalt, regionalt og lokalt. Udover Mindshare består GroupM af mediebureauerne Mediacom, Mediaedge:cia og Maxus.

Samlet står GroupM i Danmark for næsten halvdelen af alle branchens medieindrykninger.