Fra 2017 overtager Agency Spring den grafiske produktion af tilbudsaviser for Jysk i 19 lande.
Selv om Jysk i dag markedsfører sine tilbud gennem mange kanaler, er den printede sag stadig en vigtig del af kommunikationen til forbrugere i hele Europa.
Peter Kjeldsen – der tiltrådte i foråret som Marketing & Production Manager i Jysk – siger:
”Forbrugerkommunikation i dag er selvfølgelig meget mere end tilbudsaviser, men med 1,5 milliarder uddelte aviser om året, er det stadig et medie, der betyder meget for Jysk. Aftalen med Agency Spring betyder, at vi fortsat kan udvikle mediet og gøre det endnu stærkere.”
Produktionen har hidtil været fordelt på to puljer – Skandinavien og Centraleuropa – og på to bureauer – hhv. Envision og Agency Spring.
Nu er puljen samlet hos Agency Spring, der er i forvejen leadbureau for Jysk. Peter Kjeldsen forventer, at bureauets overtagelse af den samlede avisproduktion vil sætte yderligere skub i innovationssamarbejdet mellem Jysk og Agency Spring.
”Jysk har et mål om at være først med nye ideer – det være sig digital markedsføring og markedsføring i traditionelle medier som tilbudsaviser. Ved at øge bureausamarbejdet kan vi gøre samspillet mellem digital kommunikation og tilbudsaviser stærkere,” siger Peter Kjeldsen.
Forbrugerne vil allerede fra uge 34 i år kunne se effekten af samarbejdet mellem Jysk og Agency Spring, når Jysk præsenterer en fornyet visuel identitet. Flere store opgaver følger, og Managing Director i Agency Spring Xpress, Lars Bo Hansen, glæder sig med disse ord over det udvidede samarbejde:
”Jeg tror på, at vi sammen med Jysk kan sætte en ny agenda for, hvordan tilbudsaviser bliver produceret, og vi er glade og stolte over at være blevet valgt til opgaven.”
Den nye aftale mellem Jysk og Agency Spring træder i kraft den 1. januar 2017 og gælder i tre år.