Nyt partnerfællesskab i Danish Internet Award

Peter Engholm
25@mail.dk

DIA skal bringes til et nyt niveau, lyder det fra Danske Medier og KreaKom. Awarden har fået et Advisory Board og sagt farvel til en partner.

Når Danmarks største digitale award, DIA, afholdes 11. maj næste år, bliver det med et nyt partnerfællesskab og et Advisory Board med 7 repræsentanter fra annoncører, bureauer og medier.

Det nye partnerfællesskab består af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation, og ambitionen er at løfte Danish Internet Award til et nyt niveau.

Til at bistå med opgaven om at forny og forbedre DIA kan partnerne nu løfte sløret for et Advisory Board:

  • Lars Samuelsen, CSO & Head of Digital, Grey.
  • Jens Jermiin, Director, Head of Global Marketing, B&O PLAY.
  • Susanne Lund, CEO, Konstellation & Republica.
  • Jakob Kahlen, Creative Director & Founder, Trouble
  • Dorthe Bjerregaard-Knudsen, Executive Vice President, COO at JP/Politikens Hus A/S.
  • Richard Wraae, Direktør for Digitale Medier, Jysk Fynske Medier.
  • Karim Nielsen, CEO, Brøchner Hotels.

”Solidt håndværk, stor kreativitet, strategi og effektivitet inden for digital markedsføring og kommunikation skal hyldes, og det gør vi med det nye DIA,” siger adm. direktør, Ebbe Dal, Danske Medier.

Han tilføjer:

”Vi er meget stolte over at kunne præsentere et Advisory Board, som består af så dygtige, kompetente og anerkendte folk inden for hver deres felt. Med et Advisory Board der repræsenterer en sådan tyngde og med Thomas Pries stadig ved roret som juryformand, kommer DIA til at rumme nogle helt nye dimensioner.”

Danske Medier har tidligere arrangeret DIA sammen med Dansk Markedsføring, men parterne har delt arrangementerne imellem sig, så Danske Medier viderefører DIA til foråret, og Dansk Markedsføring står bag Copenhagen Digital til efteråret.

Kreativitet & Kommunikation, der indtrådte som en slags sleeping partner i DIA for halvandet år siden, vil sammen med Danske Medier også sætte fokus på vidensdeling ved awarden.

De indsendte cases repræsenterer en enorm mængde viden, som fortjener at leve udover selve awardshowet. Derfor vil DIA indgå som et aktiv i årets trendseminar, hvor trends og viden fra casene fra Advertising Effectivness Award(AEA) og True Award også indgår.

På selve aftenen vil ”Årets Bureau” blive offentliggjort på baggrund af årets bureauanalyse fra Bureaubiz.

Direktør for Kreativitet & Kommunikation, Tine Aurvig-Huggenberger, siger:

”Vores branche har brug for en award som DIA. Derfor har vi også set vigtigheden i, at vi bevarer DIA, og fremadrettet tager den til nye højder, så vidensdelingen bliver endnu mere markant inden for det felt.”

Bureaubiz og K-forum er mediepartnere ved DIA.