SAS henter ny marketingdirektør hos Carlsberg

Peter Engholm
25@mail.dk

Carlsbergs Global Marketing Director skifter til en lignende stilling i SAS – som direktør for markedsføring og brandudvikling.

I februar stoppede Stefan Hedelius som VP Brand & Marketing i SAS, og 1. november tiltræder hans afløser, Didrik Fjeldstad.

Nordmanden, der bor i København, har en MSc i Marketing fra Aarhus School of Business og har siden 2006 varetaget diverse lokale og internationale salgs- og marketingstillinger i Carlsberg Group, senest som Global Marketing Director.

I løbet af de seneste år har SAS rendyrket konceptet ”We are Travelers” og investeret i innovation, markedsføring, digitale løsninger og loyalitetsprogrammet EuroBonus. Didrik Fjeldstad overtager ansvaret for den videre udvikling af SAS’ brand, og vil rapportere direkte til den kommercielle koncerndirektør i SAS, Eivind Roald.

”Vi er meget glade for at få Didrik Fjeldstad ombord som global ansvarlig for brandudvikling og markedsføring i SAS. Didrik har lang erfaring fra Carlsberg, et andet stærkt Skandinavisk brand, hvor han bl.a. har haft ansvaret for at positionere Carlsberg globalt i en stadig mere udfordrende konkurrencesituation. Vi ser frem til det bidrag, som Didrik kan give SAS og vores marketingsteam,” siger Eivind Roald.

Didrik Fjeldstad bliver overordnet ansvarlig for SAS’ globale bureaurelationer, mens Kenneth Christiansen som marketingchef i Danmark er ansvarilg for det lokale bureau-setup med &Co og Mediacom.

Den kommende direktør siger selv:

”SAS er en virksomhed med stolte traditioner, en stærk kultur og et ikonisk brand, som jeg, og enhver anden skandinav, har et særligt forhold til. Selskabet står over for en lang række spændende udfordringer i en dynamisk globaliseret branche, og jeg ser frem til at bidrage til denne rejse med stor energi og engagement. Jeg tror på et moderne og forbrugerfokuseret SAS, som er førende inden for digitalisering, og jeg vil på daglig basis arbejde hårdt for at gøre os fortjent til de rejsendes loyalitet.”