Social media bureauet Patchwork har i en periode været uden kreativ direktør, mest fordi man har været på udkig efter den rigtige.
Det er nu lykkedes. Mark Mikael Müller skifter fra Advice, hvor han var Director of Social & Digital Activation, til en ny rolle som kreativ direktør hos Patchwork.
Han bliver både partner og en del af bureauets daglige ledelse.
”Vi har gennem det seneste år været på udkig efter et kreativt fyrtårn til at sætte retningen for vores virksomhed. Det har været en vanskelig proces, hvor mange ting skulle passe sammen. Både evner, erfaring og ikke mindst det rette mindset, har været vigtigt for os”, siger direktør for Patchwork Danmark, Line Skafte Wilkens og tilføjer:
”Det har taget længere tid end vi havde regnet med, men det er et helt afgørende skridt for vores fremtidige succes, så det har afgjort været ventetiden værd.”
Patchwork voksede i 2015 med en fjerdedel til en bruttoavance på næsten 16 mio. kr., og har samtidig fået Egmont i ejerkredsen.
Bureauet har et stærkt nordisk fokus, og det får betydning for Mark Mikael Müllers hverdag. Hans skrivebord står i København, men han skal i høj grad arbejde med tværnordiske udfordringer. Mere end 40 pct. af den samlede omsætning hentes fra kunder, der serviceres på tværs af de nordiske markeder.
Ud over Advice har Mark Mikael Müller en fortid hos Wasabi, Mindshare og Creuna.