Knap er malingen tør, før det nye bureau Frank & Frank kan sige goddag til en global kunde.
3INA (udtales Mina) er et spansk/britiskkosmetikbrand, der på globalt plan forventer at åbne 300 butikker over de kommende 3 år.
Frank & Frank – der har til huse i Kolding og består af Bente Frank og Tina Frank – skal hjælpe med at indtage det nordiske og baltiske marked, med åbning af de to første butikker i Stockholm i morgen torsdag og den 13. oktober. Derefter bliver konceptet rullet ud i resten af Norden og Baltikum i løbet af 2017. På PR-delen er det Polhelm, der står for arbejdet.
Kvindelige rollemodeller, sociale medier og events i butikkerne kommer til at spille en central rolle i markedsføringen af den nye kosmetikkæde, som vil opbygge en bevægelse, som hylder og inspirerer modige kvinder.
Brandets opfordring er ‘be brave, be bold, be yourself’, og Frank & Frank skal skabe en nordisk platform, der ‘giver kvinder taletid og mulighed for at fortælle deres historie – om både legende, alvorlige, emotionelle og skæve emner’.
Bente Frank, kontaktdirektør i Frank & Frank siger, at man er meget bevidst om, at ‘female empowerment’ er den automatiske tilgang til nærmest al kommunikation til kvinder for tiden.
“Derfor,” siger hun, “har det været vigtigt for os at sikre en autentisk og ærlig tilgang fra brandet til forbrugeren. Heldigvis ligger ønsket om at hylde det skæve, det modige og det anderledes dybt forankret i 3INA. De brænder for at forstærke kvinder – ikke for at ændre dem. Og derfor ønsker de at lade kvinderne selv være talerør for brandet.”
Hvilke kvinder er det?
“Det er vores og Polhelms arbejde at identificere og kontakte de kvinder, som matcher 3INAs værdier. Det er ‘almindelige’ kvinder, som vi kalder 3INA Makers, der har et godt netværk. Det er ikke kendisser, men upcoming artists, personligheder, modige kvinder – med forskellige ‘kompetencer’,” siger Bente Frank.
Åbningskampagnen, som også er udviklet af Frank & Frank, er et event baseret på et festival tema. Gennem mode, litteratur, musik, bodypaint, fotografi og videooptagelser vil de udvalgte 3INA Makers fortælle deres historie og fejre det nye brand. Eventen bakkes op af forskellige aktiviteter på de sociale medier, annoncer og hand outs.
Det nordiske hovedkontor kommer til at ligge i København. Herfra siger Managing Director Nordic, Anne Cristina Hother Sørensen, der er kommet til 3Ina fra Sephora, om bureauvalget:
“Det var vigtigt for os at finde et bureau, som har det rette fokus og forståelsen for brandet og ikke mindst, hvordan movement tankegangen kan rulles ud i Norden. Frank & Frank står for både det kreative arbejde, involvering af 3INA Makers samt SoMe strategi og udrulning. På den måde har vi alle aktiviteter samlet hos ét bureau.”
Grundlæggerne af det nye brand er Mark Eve og Pablo Ribiera. Pt. er der åbnet 9 butikker i Australien (2), Grækenland, Malta (2), Sydafrika, Italien (2) og England.