For knap to år siden hentede Ogilvy Jesper Isholm fra Saatchi & Saatchi som en erstatning for Morten Kjær, der havde fået en ledende rolle hos Ikea.
Men det blev i en lidt anden rolle. Morten Kjær var en af tre kreative direktører, mens Jesper Isholm blev en slags wingman for Jakob Staalby, der sammen med Ole Rydal udgjorde bureauets kreative ledelse.
Udviklingen har dog ikke været helt som planlagt. Bl.a. kundetab har gjort, at der var mindre og mindre arbejde til Jesper Isholm og derfor er han nu stoppet.
“Jesper blev egentlig ansat til at varetage Deloitte, som vi ikke længere samarbejder med. Vi har siden vundet en række kunder, men deres behov er et lidt andet, end det der er Jespers spidskompetence,” siger adm. dir. Pia Tandrup og fortsætter:
“Vi har jo en strategi om altid at sætte et hold af specialister omkring vores kunder, og derfor er det vigtigt at teamet matcher de udfordringer, som vi skal løse. Desværre betød det, at Jesper havde for lidt at rive i, hvilket vi er rigtig kede af, for han er jo både rigtig dygtig, inspirerende og godt selskab.”
Ogilvy har staffet op på video produktion, UX og Digital design, og der bliver ikke tale om at finde en direkte afløser for Jesper Isholm.
Han har til gengæld fået travlt som free-lancer, og er rigtig godt tilfreds med situationen.
“Jeg kunne godt se, hvor det bar henad, så vi er skiltes i god ro og orden. Jeg har så kunnet glæde mig over, at mine kompetencer omkring integreret kommunikation har vist sig at være efterspurgte,” siger Jesper Isholm og fortsætter:
“Jeg har heldigvis indrettet mig privat, så jeg er fleksibel i forhold til at have en fast løn. Jeg vil ikke udelukke igen at komme ind i et job – men så skal det være et attraktivt bud i forhold til den rolle, jeg spiller nu, for jeg er blevet involveret i mange spændende projekter som free-lancer.”