Aalborg-bureauet Det nye sort blev sidste år den store vinder ved Årets Brøl med 6 priser ud af 21 deriblandt Grand Prix’en. I år er bureauet nomineret i fem kategorier.
Men bureauet samler ikke kun på priser og nomineringer, målet er at fordoble bureauets størrelse i løbet af de næste to år.
Et skridt på vejen er at få en tredje partner ind i en nyoprettet stilling som kreativ direktør. Den nye partner er Kasper Hougaard, der kommer fra Clienti.
Kasper Hougaard, der også har en baggrund fra Corbiz og Tankegang, har købt sig ind i bureauet med 40 procents ejerandel.
De to andre partnere er bureauchef Mette Mølgaard og kreativ direktør Nichlas Tougaard og sidstnævnte siger om baggrunden for at tage en ny partner ind:
”Målet med det nye sort har helt fra begyndelsen været at skabe et jysk bureau med lige så store ambitioner, som hvis vi lå i København, Paris eller New York. Vi er kompromisløse, når det gælder vores designmæssige og kreative håndværk, men må også sande, at vi ikke er tusindkunstnere. Derfor giver det super god mening, at Kasper nu kan fokusere kræfterne på at strukturere vores salgsarbejde, så det kreative team får frigjort ressourcer til det, de er bedst til.”
Det nye sort er 6 ansatte og har kunder som Forsvaret, Aalborg Universitet, Hedegaard Foods og Tech College.