Spies og Robert/Boisen gør det for tredje gang

Peter Engholm
25@mail.dk

Efter at have gjort det for Danmark og siden for Mor, er problemet ikke for få børn, men for mange – i al fald til at holde sexlivet kørende. Se filmen her.

Spies har vendt fødselstallet – nå-ja, det har i hvert fald været stigende, siden rejseselskabet og Robert/Boisen lancerede først Do It For Denmark og siden Do It For Mom, der begge belønnede babyboomende aktiviteter.

Men intet er så godt, at det ikke er galt for noget. For de mange børn fjerner sexlysten hos forældrene.

I ny undersøgelse fra Spies foretaget gennem Epinions Danmarkspanel angiver 46 pct. af danskere i parforhold med børn, at de har mindre sex med deres partner, efter de har fået børn, mens kun 2 pct. har mere sex. Samtidig viser undersøgelsen, at danskernes sexliv daler med alderen.

For at komme forældrene til undsætning lancerer Spies nu kampagnen ‘Do it forever’, som præsenterer et loyalitetsprogram til de danskere, der har gjort deres for at styrke befolkningsvæksten – og hvor der måske er tid til at dyrke hinanden igen, nu hvor når børnene er blevet store. Loyalitetsprogrammet garanterer rabat på eksotiske rejser de næste 10 år, så der er rig mulighed for at dyrke parforholdet i mange år frem over:

”Vores undersøgelse viser, at danskere uanset alder dyrker mere sex, når de tager på ferie, end når de er hjemme i de vante rammer. Herudover er eksotiske rejser til destinationer langt væk oplagte til at dyrke hinanden og parforholdet, også efter at man får børn. Danske par har nemlig i snit 102 pct. mere sex med deres partner på en eksotisk ferie end i hverdagen. Det er dermed den ferieform, hvor garantien for sex er størst,” siger Jan Vendelbo, adm. direktør i Spies.

I filmen, som er optaget på Maldiverne, kan man også møde Brødrene Olsen, der deltager i kampen for at dyrke parforholdet gennem hele livet. Kampagnen følges op af en mere taktisk del, hvor eksotiske rejser eksponeres over for udvalgte målgrupper via bl.a. social retargetting, bannere og print.

Søren Christensen, partner i Robert/Boisen, siger om den aktuelle kampagne:

”I modsætning til de to tidligere kampagner har vi her at gøre med en mere moden målgruppe, der allerede har fået børn. Det er dem, der primært køber de lidt dyrere rejser til f.eks. Zanzibar, Seyschellerne og Maldiverne. Det gjorde tilgangen med at sende dem afsted for at få børn lidt mere tricky. Når så vi samtidig kunne se, at fødselstallet faktisk er vendt, besluttede vi os for at fokusere på de problemer, børn kan skabe i forhold til et aktivt sexliv, og hvad et reduceret sexliv kan have af konsekvenser. Så helt overordnet er kampagnen en opfordring til, at man skal blive ved med at dyrke sex hele livet. Også når man kommer op i årene. Det synes vi faktisk er meget befriende i en tid, hvor der ofte fokuseres meget på de unge målgrupper.”