The Native Advertising Institute har netop afholdt deres 2. konference – i Berlin – og for første gang uddelt priser i native advertising.
Der blev uddelt priser i 24 kategorier og danske bureauer/virksomheder fik 8 priser i 7 kategorier.
MX Partnerlab, der er en afdeling hos Metroxpress, løb med 4 priser – 1 sølv og 3 bronze, mens Aller Media og Vizeum hver især kunne hente en guld hjem.
Her er listen over de danske priser.
Best Native Advertising Strategy
Bronze: MX Partner Lab med Denmark’s largest live roulette for Maria Casino
Most effective native advertising campaign
Bronze: MX Partner Lab med Denmark’s largest live roulette for Maria Casino
Best use of influencer
Guld: Aller Media med Adidas x Elle Copenhagen Run for Elle Ambassadors & Adidas
Sølv: Vizeum og Novopleco for De Danske Sydhavskyster
Best Use of Facebook
Sølv: MX Partner Lab med Denmark’s largest live roulette for Maria Casino
Best use of Youtube
Guld: Vizeum for De Danske Sydhavskyster
Best use of Print Media
Bronze: MX Partner Lab med Denmark’s largest live roulette for Maria Casino
Most creative native advertising campaign
Bronze: Aller Media, The ELLE Travel universe, SAS & Elle