Man havde på fornemmelsen, at bureauet senere ville komme med et mindre godt resultat, da 727 i Skanderborg i slutningen af oktober sagde farvel til adm. dir. Jannek Bejtrup.
Tom Elert tilkendegav, at man ikke rigtig er kommet i mål med den strategi, som man havde lagt sammen med Jannek Bejtrup, og det lagde ikke just op til, at der ville komme noget at prale med på det regnskabsår, der sluttede d. 30. juni.
Nu er regnskabet landet, og Tom Elert overdrev på ingen måde.
727 er kommet ud med underskud for første gang i bureauets historie, som det nævnes i beretningen. Der er barberet ca. 10 mio. kr. af bruttoavancen og knap 5 mio. kr. af bundlinjen, som ender på et minus på næsten 3 mio. kr.
Heller ikke det digitale søsterbureau, Klean, kom stærkt ud af året. Her var bruttoavancen dog nogenlunde intakt, men udgifterne er steget, og derfor blev det også til et underskud.
For begge bureauer tilskrives udviklingen tab af markante kunder. 727 har mistet Spar til Another.
Nu er der så skåret til, og der er lagt en ny strategi inspireret af Henrik Jensens Ole Stig Lommer legat.
“Vi har fundet frem til, at den hybride model, hvor man blander det bedste fra reklamebureauet med de digitale færdigheder, er den, der passer til os. Vi ønsker at være stærke på at diskutere forretningsudvikling med vores kunder,” sagde Tom Elert i forbindelse med Jannek Bejtrups afgang. Tom Elert har selv overtaget rollen som adm. dir.
Nøgletal for 727 Communication
- Bruttoavance 16,0 mio. kr. -38,2 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 615.385 kr. -26,3 pct.
- Lønandel 88,4 (67,5)
- Resultat af primær drift -2,974 mio. kr. (+1,826 mio. året før)
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz
Nøgletal for Klean
- Bruttoavance 8,7 mio. kr. -2,2 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 543.750 kr. -8,4 pct.
- Lønandel 83,8 (72,8)
- Resultat af primær drift -0,878 mio. kr. (+0,305 mio. året før)
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz