Kemp & Kjær hiver to nye konsulenter ind i bureauet for at styrke fokus på B2C og public affairs.
Den ene er Sarah Køhnke, der har været eneejer og eneste ansatte i Nordic PR. Hun får titel af associeret partner og tager sine kunder med ind i Kemp & Kjær.
Den anden er Malthe W. Kure, der kommer fra en stilling som presserådgiver i Erhvervsministeriet under Morten Bødskov. Han har tidligere været hos bl.a. Primetime og Ulveman & Børsting.
ESG-fokus skabte vækst
Baggrunden for ansættelserne var en utilsigtet ændret strategi, der gav et stigende aktivitetsniveau, fortæller partner i Kemp & Kjær, Jakob Kemp Hessellund i en pressemeddelelse:
“2022 var en perfekt storm af uheldige omstændigheder, så vi kasserede simpelthen strategien i februar 2023. Vi havde en stor andel kunder, hvor ESG er centralt, især med det vi kalder impact tech, så det var et naturligt skridt at fokusere et centralt spor i en ny strategi på ESG. Det har ført til flere nye kunder, selvom ESG langt fra er det eneste vi laver. Men det er en fantastisk ledestjerne for at drive bureauet fremad og skabe værdi for kunderne, fordi ESG er en nøglefaktor for alle de kommende år.”
Bureauet har en del internationale kunder via to globale PR-netværk, og en del af stigningen kom fra disse kunder.
Mens Sarah Køhnke kommer til at beskæftige sig med B2C med sin erfaring inden for automtive, lifestyle, destinationer og product placement, vil Malthe W. Kure komme til at have fokus på proaktiv PR, krisekommunikation og public affairs.