Danskerne har talt. De planlægger ikke at købe en kopimaskine i december. Alligevel er der travlt på Konika Minolta i både december og ind i januar. Men det er ikke salget af nye maskiner, der er årsagen til juletravlheden, det er reparationer af glasplader.
Tal fra Danmarks Apoteker viser en stigning på 14% i salget af potenspiller i december måned. Og takket være Konika Minolta ved vi nu, at potensen også går ud over kopimaskinerne. De bekræfter nemlig, at stigningen i antallet af reparationer skyldes folk, der har eksperimenteret med deres kopimaskine til julefrokosten.
Alle ved, at der er en risiko knyttet til at kopiere sine baller. Alligevel er der mange, der finder frem til kopirummet under julefrokosterne landet over. Folk trodser farerne: at det, der kommer ud på papir, kommer videre. Og så er der også risikoen for at ryge ned gennem glasset. Men her må konklusionen være, at man åbenbart tænker mere på potensen end de ædlere dele og skrøbelige glasplader.
Big Data, Small Data, irrelevant info, buzz-words og anekdoter i et lunefuldt sammensurium bragt til dig af Bureaubiz & The Orbit Agency. Sammen med Norstat har vi lavet en analyse, hvor vi spørger et repræsentativt udsnit af danskerne om deres holdninger og adfærd i julen og kombineret det med data fra: Konica Minolta, Ekstrabladet og Danske Apoteker