Din guide til smart-ass-marketing i 2017

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Spark det nye år i gang med en kæk jobtitel, en smart marketingmodel og de helt rigtige salgsargumenter. De er kun et klik væk.

2017 bliver året, hvor du for alvor skal nå attraktive målgrupper som HITS (Høj Indkomst, Tit på Snappen) og FUBs (Funktionærer uden børn) ved hjælp af eksempelvis Omni-LOL strategy.

Lykkes det, er du til gengæld sikker på at score højt på CTTC-skalaen (Cut Through The Clutter), og måske er der endda en Creative Triangle Award i vente i 2017!

Til almindelig inspiration har Bureaubiz fået lov til at videreformidle en veritabel buzzword-bank med hundredevis af nye ord for trends, målgrupper, medier og meget andet, som er gode at have ved hånden, hvis det er lidt svært at komme op i omdrejninger igen efter juleferien.

StockBuzz med undertitlen ’Buzzwords og bullshit til marketingfolket’ er skabt af Thomas Nørgaard fra TN Reklame og er usædvanligt anvendelig for enhver, der beskæftiger sig med markedsføring.

”Et par klik, og så er du pludselig en hotshot marketing-guru med fingeren på pulsen og powerpoints, de hvisker om på CBS. Med StockBuzz går du aldrig ned på smarte vendinger,” lyder det fra Thomas Nørgaard, der blandt andet har stillet buzzwordbanken til rådighed i forbindelse med sit årlige julekort.

StockBuzz er tænkt som en ”ironisk kommentar til den overflod af smarte vendinger og begreber, der efterhånden fylder vores branche og marketingverdenen”.

”Når det så er sagt, er der flere, der har skrevet til mig, at de mener at være stødt på nogle af mine fiktive begreber ved tidligere lejligheder. Så måske virkeligheden og fiktionen er ved at smelte sammen også på dette felt?” siger Thomas Nørgaard til Bureaubiz.

Vi siger tak for hjælpen og ønsker et godt og produktivt nytår!