B2B-bureau bag ny visuel identitet for pumpeleverandør

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Desmi er en dansk global pumpeleverandør, der med det nye corporate brand, gerne vil signalere, at deres produkter gør en forskel i virkelige livssituationer. Cross Border Communications står bag den nye identitet.

Den globale pumpeleverandør Desmi med hovedsæde i Nørresundby lancerer et nyt corporate brand som del af en ambitiøs vækststrategi.

Ifølge en pressemeddelelse markerer lanceringen ”et væsentligt skridt i udviklingen i virksomhedens 190 år lange historie og underbygger visionen om en endnu stærkere positionering på internationale markeder.”

Opgaven med at udvikle den nye identitet faldt på B2B-bureauet Cross-Border Communications, som blev bedt om at komme frem med noget, der havde mindre fokus på det tekniske.

”Det er ingen hemmelighed, at vi er en del af en relativt konservativ industri, hvor det tekniske ofte er i højsædet. Det er der intet galt i, men hos Desmi ønsker vi at fortælle en større historie. En fortælling om, hvordan det vi leverer, er essentielt for, at verden omkring os overhovedet kan fungere,” siger Humphrey Lau, Group CEO hos Desmi.

Processen startede hos Desmi med at udvikle en ny strategi og go-to-market plan med ønske om at accelerere væksten. Dernæst reviderede man sin virksomhedsstruktur med fokus på nye markedssegmenter. Endelig bad man Cross Border Communications om at opdatere brandet for at understøtte den nye retning og virksomhedens vækstambitioner. Brandudviklingen afspejler ifølge pressemeddelelsen Desmis fokus på at skabe værdi for kunderne og styrker samtidig virksomhedens bæredygtige og progressive profil.

Det nye corporate brand er bygget op omkring taglinen Make Life Flow, som har til formål at understrege, hvordan Desmis produkter gør en forskel i virkelige livssituationer. Uanset om det er inden for forsyning, marine, olie og gas, forsvar eller miljø.

Konkret er det nye visuelle udtryk skabt for at sikre genkendelighed og relevans på tværs af markeder og segmenter. Ved at arbejde med stærke billeder og et gennemgående bølgeelement, som symboliserer flow, er der skabt en visuel identitet, der både afspejler virksomhedens arv og dens fremtidige ambitioner, står der i pressemeddelelsen.

Fra Ralph Krøyer, CEO hos Cross Boarder Communications lyder det:

“Når man skal ind og ændre på brandfundamentet i en traditionsrig virksomhed som Desmi, skal det gøres med stor respekt for alt, hvad virksomheden er og har opnået gennem sin eksisterende branding. Samtidig er det vigtigt, at vi får tilføjet de rigtig kreative kræfter til processen, og at vi samtidig tør udfordre traditionelle tankegange og skubbe til grænsen for, hvad et brand skal turde. Det er præcis her, vi tilføjer værdi, og vi er enormt stolt over at være blevet betroet den opgave.”