Hvad gør man, når man er en iværksættervirksomhed og ikke har nogen penge til markedsføring? Man render ind i en bureaumand på Gran Canaria, som får en god og billig idé.
Stifteren af det nyetablerede brand Mojo, som sælger elektrolytter og vitaminer til at forebygge tømmermænd, Lobber Levin, rendte tilfældigt ind i bureauet XO 360°s stifter, Jens-Bjørn Flodin på Gran Canaria.
Udfordringen med at skabe opmærksomhed uden et stort marketingbudget førte til ideen om at højtryksspule budskaber på Københavns overflader, så de blev synlige i snavset.
”Mojo er et livsstils-brand i et pharma-domineret univers. Eller sagt på en anden måde; et sjovt brand blandt en masse kedelige produkter. Netop derfor skal vi også sige og gøre de ting, som mere etablerede firmaer aldrig ville turde gøre,” siger Lobber Levin i en pressemeddelelse.
Med taglinen Party Smarter var målet, tat den omvendte graffiti skulle skabe samtale samtidig med, at man viser hensyntagen til miljøet, fordi budskaberne forsvinder naturligt over tid med regn og slitage.
