For at styrke sin position og synlighed i mediebilledet intensiverer Canon nu sin kommunikationsindsats med valget af Morsing som ny PR- og kommunikationspartner. Tidligere har Canon kun arbejdet med PR-bureauer på ad hoc-basis.
Baggrunden for at vælge et PR-bureau er at Canon vil ændre sin kommunikation fra produktbaseret omtale til en mere proaktiv og agendasættende kommunikationsstrategi, så man “omsætter virksomhedens ekspertviden og teknologiske indsigt til værdiskabende indhold for medier, beslutningstagere og kunder, som man skriver i en pressemeddelelse.
”Canon er mere end kameraer, produktionsprint og printere, som vi er kendt for. Vi leverer også avancerede løsninger inden for blandt andet software, digital dokumenthåndtering, workflow-optimering og ikke mindst compliance. Her er det vigtigt for os, at vi er til stede i den offentlige samtale og bringer vores viden i spil. Med Morsing får vi en strategisk partner, der forstår vores forretning og ved, hvordan vi skaber relevans og troværdighed i et dansk B2B-medielandskab,” siger Thomas Kronbo, marketingdirektør i Canon Danmark.
Det er især i erhvervs-, tech- og nichemedier, hvor emner som cybersikkerhed, bæredygtighed og teknologisk udvikling vinder frem, at man vil styrke sin indsats.
”Canon har uden tvivl en stærk lokal tilstedeværelse, en dansk ledelse og en unik virksomhedskultur, der bygger på Kyosei – at leve og arbejde sammen for det fælles bedste. Vi ser et stort potentiale i at bringe den filosofi i spil i en dansk kontekst og skabe thought leadership, der både sætter aftryk og skaber tillid. Det handler om at få Canons specialister og ledelse i spil på de dagsordener, der fylder hos kunderne – og i samfundet,” siger Mia Kollits Staunsager, managing director i Morsing.