Direktør fyret fra Ogilvyone

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Opdateret: Lise Fink Vadsholt ønskede ikke at være en del af det nye set-up, hvor Ogilvy & Mather, Ogilvyone og Ogilvy Healthworld samles under een hat.

Sidste uges store nyhed om, at WPP konsoliderer forretningen og indlemmer JWT Danmark i Ogilvy, giver fortsat genlyd i bureaubranchen.

Ogilvys overtagelse kostede JWT’s adm. direktør Anders Hageskov jobbet, men også internt i Ogilvy har man nedlagt stillinger.

Lise Fink Vadsholt, der som adm. direktør for Ogilvyone de seneste fire et halvt år har stået i spidsen for det digitale område i Ogilvy, er således blevet fritstillet og har fratrådt sin stilling.

”Det er en konsekvens af, at forskellige forretningsområder falder bort og der fremadrettet kun er ét Ogilvy. Da jeg har haft ansvaret for Ogilvyone, betyder det jo, at jeg ikke en del af den nye ledelse,” siger Lise Fink Vadsholt til Bureaubiz.

Hun fortæller, at hun har haft fokus på Ogilvyone og derfor endnu ikke har gjort sig tanker om fremtiden.

Lise Fink Vadsholt kom til Ogilvyone fra DialoguePeople/NetPeople i 2012 og har tidligere været hos blandt andre Telia.

Opdatering: Adm. direktør i Ogilvy Pia Tandrup  præciserer, at Lise Fink Vadsholts opsigelse ikke har noget at gøre med overtagelsen af JWT.

“Opsigelsen er en konsekvens af en reorganisering i Ogilvy, hvor Ogilvys tre eksisterende brandnavne, Ogilvy & Mather, Ogilvyone og Ogilvy Healthworld, bliver til et samlet Ogilvy og Lise har ikke ønsket at være en del af det fremtidige set-up,” siger Pia Tandrup og fortsætter:

“Lise har de seneste fire år skabt nogle flotte resultater for Ogilvyone. Derfor blev Lise naturligvis tilbudt et andet job i Ogilvys ledelse, som hun dog ikke ønskede at tage imod.”

Desuden præciserer Pia Tandrup, at Ogilvyone ikke er Ogilvys digitale afdeling, men er specialiseret i CRM og omnichannel.