Garvet CMO debuterer for energiselskab

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Energiselskabet Verdo lancerer i dag en B2B-kampagne, der er den første med selskabets nye koncerndirektør for marketing og kommunikation ved roret.

Verdo er ikke nødvendigvis et navn, der vækker den store genklang i marketingbranchen.

Alligevel kan man godt tillade sig at have forventninger til kampagnen ’Jo bedre lys – jo bedre forretning’, som energiselskabet i dag lancerer på Facebook og Linkedin med det formål at få virksomheders øjne op for lysets betydning for arbejdspladsen, resultatet og økonomien.

Kampagnen er nemlig den første fra Verdos nye CMO’s hånd. Han hedder Kasper Granat og høstede indtil jobskiftet sidste sommer stor succes hos Kvik Køkkener, som øgede salget betragteligt under Granats ledelse og høstede anerkendelse for sin markedsføring.

Om Kasper Granat og Verdo er lykkedes med ’Jo bedre lys – jo bedre forretning’, hvor to gamle kolleger i en elektronikvirksomhed kæmper en stilfærdig kamp om lyset fra loddelampen, må være op til den enkelte at vurdere:

Segmenteret Facebook-kampagne
Verdo har skabt kampagnen i samarbejde med Mediabroker og Bo ’Bomuld’ Hamilton-Wittendorff, der har stået for idégenerering, kampagneudvikling og tekstskrivning, og med freelancere til blandt andet det tekniske.

1.669 virksomheder rammes fra i dag af kampagnens første bølge, der om nødvendigt følges op med digital direct mail.

”Vi går målrettet efter at ramme samtlige medarbejdere i disse virksomheder via en segmenteret 10-ugerskampagne på Facebook med opfølgende retargeting. Vi er lykkedes, hvis blot nogle af dem begynder at lægge mærke til lyset, tale sammen om det og måske invitere os ud og se på det,” fortæller Kasper Granat.

Forbrug og bæredygtighed
I december opfordrede energiselskabet SEAS-NVE forbrugerne til at tage lidt lettere på de klassiske elspareråd, og Verdo følger trop med sin opfordring til erhvervslivet om at få lavet et energitjek og skifte til LED-lys.

”Vi går ikke ind for uhæmmet forbrug, men vi skal væk fra at skamme os over, at vi forbruger energi – især når den i dag er 100 pct. grøn og vedvarende. I stedet skal vi skamme os over ikke at udnytte energiens muligheder, for eksempel til at sikre et bedre arbejdsmiljø og en stærkere bundlinje i virksomheden,” siger Kasper Granat.

Det handler altså ikke bare om forbrug, understreger han, men om bæredygtighed.

”Alle energiselskaber herhjemme har jo faktisk fået til opgave at finde energiforbedringer, så løsninger som LED-belysning er naturlige for os at satse på. Vi har arbejdet med energieffektivitet siden 1905, og alt vi gør i dag er bæredygtigt. Selv vores navn, Verdo, betyder grønlig, og sådan ser vi verden.”

To elektronikingeniører kæmper om lyset i en ny B2B-kampagne fra energiselskabet Verdo.