Ogilvy ansætter til ledergruppen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Efter en intern omstrukturering og en overtagelse af JWT, ansætter Ogilvy nu en customer experience director til ledergruppen, som skal skabe sammenhængende kundeoplevelser.

Årsskiftet bød på flere forandringer hos Ogilvy: En omstrukturering, hvor OgilvyOne, Ogilvy Advertising og Ogilvy Healthworld blev samlet under én ledelse og en overtagelse af JWT, så de to WPP-bureauer blev samlet under en hat.

Begge beslutninger bød på fratrædelser: Anders Hageskov trådte tilbage som direktør for JWT og Lise Fink Vadsholt stoppede som direktør for OgilvyOne.

Nu kan man så byde på en ansættelse. Kent Weygaard-Hansen er ansat som Customer Experience Director og træder ind i ledergruppen.

Han har arbejdet med forretningsudvikling og customer experience inden for marketing og salg gennem de seneste 17 år hos bl.a. Oticon, Danske Bank, Valtech og In2media.

Ifølge adm.dir. Pia Tandrup bliver Kents fornemmeste opgave bliver at sikre sammenhængende kunderejser på tværs af kanaler og kontaktpunkter.

En opgave, som udløber af den ændrede strategi om at ’sætte fokus på at koble bureauets kompetencer inden for strategi, dialog, digital, social og branding under en sammenhængende filosofi med kunderejsen som bindeled’.

”Ogilvy har en ambition på vores kunders vegne om at få brands til at gøre en forskel. For kun når vi gør en reel forskel for forbrugerne, får mærker betydning. Alt for meget kommunikation er uden mål og retning, og den sømløse sammenhæng mellem de enkelte kommunikationstiltag udebliver ofte, fordi vi ikke kender og anerkender kunderejsen. Siloerne både på bureau- og kundesiden vanskeliggør ofte denne proces yderligere. Derfor har Ogilvy taget konsekvensen og nedlagt de interne siloer”, siger Pia Tandrup.

Udover Kent Weygaard-Hansen består ledergruppen af Pia Tandrup, Kristian Lauridsen, Morten Frederiksen og Jakob Staalby.