I foråret splittede Firebal sig op i to bureauer: Fireball med fokus på brandudvikling og design samt Eiffel med fokus på kommunikation.
Nu kommer Eiffel med en kampagne for Alka Forsikring, der sætter fokus på, at næsten hver femte unge ikke har en indbo- og ansvarsforsikring.
Kampagnen tager udgangspunkt i, at forældre hjælper deres børn rigtig meget – også selvom de er flyttet hjemmefra.
F.eks. viser en undersøgelse, som YouGov har lavet for forsikringsselskabet, at knap halvdelen af de danske forældre vasker deres børns tøj, selvom de ikke længere bor hjemme, mens 51 procent hjælper med at fylde deres udeboende børns køleskab op med mad. Desuden henter og bringer 55 procent stadig deres børn til og fra diverse aktiviteter, selvom de ikke deler bopæl
Det er den ‘servicering’ kampagnen viser en række – sandfærdige – eksempler på med en serie film under titlen #Curlingbekendelser. Og dermed også fokus på, at selvom forældre hjælper meget, husker de ikke at sørge for, at børnene får de rigtige forsikringer, når de flytter hjemmefra.
”Undersøgelsen og historierne viser, at danske forældre i høj grad hjælper deres udeboende voksne børn med at få hverdagen til at køre på skinner. Om det er rigtigt eller forkert at gøre vil vi ikke blande os i. Men det er tankevækkende, at så mange af de ’beskyttede’ børn ikke er beskyttet tilstrækkeligt, når de flytter hjemmefra. Det er det paradoks vi gerne vil sætte fokus på i kampagnen”, siger Alka Forsikrings COO, Jacob Spangenberg.
Historierne om de overbeskyttende forældre har Alka og Eiffel selv fundet via netværk.
”Da vi først begyndte at tale med folk i vores netværk kom det væltende frem med sjove og halvskøre historier om, hvor langt forældre er villige til at gå. Det er de historier, vi har genfortalt på film”, siger Janus Hansen, Eiffels kreative direktør.