Claus Hovge Andersen bliver ny head of digital i Dansk Supermarked Group.
Hans primære fokus bliver at styrke de digitale toucpoints med kædens ni mio. ugentlige kunder, siger executive VP ecommerce & digital, Kenneth Nielsen:
”De digitale platforme er blevet et centralt forretningsområde for os, og vi skal have kunderne med hele vejen. Claus kommer med en stærk digital forståelse, mange års ledererfaring og stærke referencer fra sine tidligere arbejdspladser, som han kan bruge til at fortsætte arbejdet og give den digitale indsprøjtning, der skal til for at imødekomme vores kunder.”
Claus Hovge Andersen kommer senest fra en stilling som koncern forretningsdirektør hos Nordjyske Medier, og før det har han blandt andet været bladdirektør på Morgenavisen Jyllands Posten samt CEO for DBA/Ebay.
Dansk Supermarked Group har udpeget det digitale som et af fire kerneområder frem til 2022 og den nye digitale chef skal derfor sætte yderligere skub i den del af forretningen.
Han siger selv om opgaven:
”Dansk Supermarked Group har sat barren højt for i alle sammenhænge at være relevante for kunderne, også digitalt. Virksomheden er hver dag i kontakt med mange forbrugere, og der er fortsat et kæmpe potentiale for Dansk Supermarked Group til at udvikle den digitale kontaktflade. Jeg glæder mig til på den digitale front at være med til at gøre hverdagen både bedre og nemmere for kunderne”.
Claus Hovge Andersen tiltræder den 1. december og afløser Toke Lund, der af personlige årsager har valgt at forlade virksomheden.