Askesky forsinkede Nordeas bureaukonkurrence

Peter Engholm
25@mail.dk

I bureaukonkurrencens finale var Nordea midt i bureauernes præsentationer, da askeskyen satte alt på pause. Præsentationerne blev herefter deponeret.

Hele Norden er repræsenteret i finalen i Nordeas nordiske bureaukonkurrence: Reklamebureauer fra Danmark, Norge, Sverige og Finland – samt en askesky fra Island.

Og den islandske vulkan lagde en dæmper på nogle bureauers præsentation, eller rettere: forhindrede dem helt fra at præsentere. Et ærgerligt afbræk, men førend nogle fik den tanke, at de berørte bureauer kunne udnytte pausen til at bruge ekstra tid på præsentationen, blev der taget forholdsregler mod en eventuel skævvridning af vilkår bureauerne imellem.

“Vi var midt i præsentationsmøderne, da askeskyen satte processen helt i stå. For at sikre ens vilkår og arbejdsbetingelser for alle involverede fik vi derfor deponeret præsentationerne fra de bureauer, som vi endnu manglede at se. Arbejdet var jo gjort – vi havde blot den fysiske præsentation til gode,” siger marketing director Nanna Baht-Hagen, der er ansvarlig for processen.

Siden er flytrafikken blevet normaliseret, og Nanna Baht-Hagen oplyser, at alle bureauer nu har givet deres præsentationer, som Nordea nu er i gang med at evaluere. Hun forventer, at vinderen af den nordiske bureaukonkurrence er fundet om et par uger.

Bureauerne i finalen

– ved konstellationerne er bureauernes rækkefølge DK, S, N og SF

  • DDB – i alle fire lande
  • BBDO, WatersWidgren TBWA, TBWA, TBWA
  • Bates Y&R, Stenström Red Cell, Bates United, Wunderman Y&R
  • Robert/Boisen & Like-minded, Jung von Matt Strömmen, Kitchen, Dynamo