Mediabureauerne har haft succes med at komme tættere på kunderne i de overordnede forretnings-strategiske diskussioner, og det vil Danmarks største reklamebureau nu gøre noget ved.
Midlet hedder Jannek Bejtrup, der indtil sensommeren var direktør for MEC Danmark – en post han i en årrække havde delt med Jan Nielskov. Sidstnævnte forlod bureauet op til sommeren, og er også netop påbegyndt et nyt job.
I Recommended, tiltræder han en stilling som direktør med ansvar for at tilbyde et set-up, hvor det forretningsstrategiske spiller en afgørende rolle for udviklingen af kommunikation.
“Jannek Bejtrup vil indgå i kontaktafdelingen, og vil komme til at beskæftige sig med både eksisterende kunder og vores new bizz aktiviteter. Men det er en ny funktion, hvor han skal spille en anden rolle i dialogen med kunderne,” siger adm. dir. Jørgen Blauert og tilføjer:
“Jannek kommer med stor brancheerfaring fra et mediebureau, og han har været med til at udvikle nye forretningsområder og kompetenceenheder, som netop mediebureauerne har været dygtige til. Den kompetence tager Jannek nu med og forstærker i Recommended.”
Med til Jannek Bejtrups rolle hører, at han skal bidrage til at tænke på tværs af bureauerne i gruppen for at sikre optimale betingelser for integrerede kommunikationsløsninger baseret på forståelse af kundernes forretning. Jørgen Blauert udelukker ikke, at det kan udvikle sig til en selvstændig afdeling.
Jannek Bejtrup tiltræder d. 1. februar 2011.
“Jeg har fulgt med i Recommendeds oprustning det sidste års tid. Det er et bureau med mange ambitioner, som jeg synes er spændende. De taler ikke kun om at blive de bedste, de gør noget ved sagen med opkøb af stærke virksomheder inden for kommunikation og samler brancheprofiler med solid erfaring og spidskompetencer. Den udvikling vil jeg gerne være en del af,” siger Jannek Bejtrup.