Advokatfirmaet Nyborg & Rørdam opretter en afdeling, der skal rådgive reklamebureauer om fusioner, opkøb og generationsskifter.
Også virksomheder, der arbejder med marketing, reklameartikler eller markedsanalyser vil advokatfirmaet rådgive.
”Mange af disse virksomheder, som ofte traditionelt har taget udgangspunkt i en iværksætter – der også har lagt navn til virksomheden – er løbet ind i problemer ved generationsskifter”, siger partner i Nyborg & Rørdam, Karin Absalonsen, til Bureaubiz.dk
Hun er en af tre advokater, der skal lede den nye afdeling.
Hun fortsætter:
”Problemstillingen har ofte været, at bureauejeren har varetaget alle ledende funktioner. Dermed har det været svært at gennemføre et nødvendigt generationsskifte, og det har medført lukning eller tvungne overdragelser af aktiviteterne med et dårligt resultat for iværksætteren og familien bag. Det har resulteret i en betydelig koncentration af reklamebureauer i Danmark – en stor del ejes i dag af store internationale kæder.”
Grundet finanskrisen, er et stort antal transaktioner udskudt, skriver advokatfirmaet i en pressemeddelelse og derfor mener de, at der er stort behov for rådgivning af reklamebureauer og marketingvirksomheder.
Foruden Karin Absalonsen, der netop har fejret 10 års jubilæum hos Nyborg & Rørdam og som er ekspert i erhvervs- og selskabsret og virksomhedsovertagelser, skal skatteretsekspert, advokat Henriette la Cour samt ekspert i familieret og generationsskifte, advokat Maryla Rytter Wróblewski, arbejde i den nye afdeling.
De to sidste er netop ansat og optaget som partnere.
Målet for indsatsen er at optimere virksomhederne og styrke deres driftsindtjening og egenkapital, så virksomhederne står stærkere ved en afhændelse.