A-kasse går selverkendende til værks

peng

En ny kampagne giver bud på, hvordan man får førsteårsstuderende og kandidatspirer til at interessere sig for noget så usexet som en a-kasse.

Produktet er usexet. Og en god begyndelse kan være at erkende det – samt at sætte sig ind i målgruppen.

Akademikernes A-kasse er netop nu ude med en hvervekampagne rettet mod studerende – en kampagne, udviklet af det digitale reklamebureau Subsero, som blev valgt i en pitch-duel med et andet bureau.

”Det hele startede egentlig med en intern proces, hvor vi dykkede ned i de unges tanker og livsstil for at blive klogere på dem. Og derfor ledte vi efter et bureau, der kunne hjælpe os med at folde vores learnings ud i kommunikationen til de unge,” siger Sofie Acosta, grafiker hos Akademikernes A-kasse.

Hos Subsero siger kontaktchef Brian Schøler:

”Det kreative koncept bygger på en indsigt om, at de studerende har 1000 andre ting, de er mere interesserede i end en a-kasse. Og det er vi nødt til at tale ind til, hvis vi virkelig vil være relevante og i øjenhøjde.”

Han tilføjer:

”Du tænker ikke på de samme ting, når du starter på studiet, som når du er halvvejs igennem kandidaten. Derfor skal du heller ikke rammes med det samme budskab.”

Ærligheden ved det usexede blev ikke blot anerkendt hos Akademikernes A-kasse, men også skubbet mere til kant.

”Det er et frisk pust, og vi tør godt være lidt selvironiske,” siger Lisbeth Keinicke, marketingkonsulent hos Akademikernes A-kasse.