A-kasse satser: Nyt bureau bag 14 nye film

Peter Engholm
25@mail.dk

A-kassens massekom går bredere ud end nogensinde – bl.a. med 14 film – efter at nyt bureau har overtaget denne opgave efter Robert/Boisen.

‘Du er sikkert god til at se andres potentiale – men er du lige så god til at se dit eget?’

Det er spørgsmålet, som a-kassen ASE gerne vil hjælpe med at besvare i en ny kampagne.

Oven på platformen ”Se potentialet”, som Robert/Boisen skabte i 2013, hjælper et nyt bureau, Jangaard, Mark & Ko, med at ”forløse potentialet i en what’s-in-it-for-me kommunikation,” som Mette Abild Bossen, marketingchef i ASE, formulerede det i sidste måned.

Nu er den nye kommunikation klar til præsentation – på ASE.dk i dag og på tv i morgen.

Og der er blevet gået til den på filmområdet: De 2 tv-reklamer suppleres med 8 how-to film samt 4 testimonial-film. Ialt 14 nye film.

”Vi har 3 ligninger, der skal gå op: 1) Vi skal på en positiv og rammende vis få trigget folk til at forløse deres eget potentiale. 2) Vi skal berettige ASE’s rolle, så folk kan se deres muligheder sammen med os og 3) Vi skal levere digital content, så vi altid er på,” siger Mette Bossen og uddyber:

”Før har vi haft det store burst på tv – med en enkelt film, som vi foldede ud digitalt. Nu har vi også fået produceret digital content, så burstet også finder sted løbende her.”

Filmene rummer bl.a. gode råd om cv, LinkedIn og uopfordrede ansøgninger.

”Vi er glade for de små digitale tiltag. Vi havde først ideen om at fortælle en persons historie, altså hvordan vi hjalp vedkommende fra A til Å. Men vi har erfaret, at vi rammer folk bedre ved at fortælle om det enkelte lille skridt,” siger Mette Bossen.

Jangaard, Mark & Ko er blevet bistået af Far From Hollywood og instruktøren Jeppe Kolstrup.

https://www.youtube.com/watch?v=zPQcr5kVs0g

https://www.youtube.com/watch?v=p_RWyKsEpJ4