Aalborg-bureau opruster

Peter Engholm
25@mail.dk

1 ny kunde og 4 nye medarbejdere er kommet til bureauet, der med ansættelserne tror på, at man kan tiltrække flere kunder.

Historien om aalborgensiske Clienti handlede til at begynde med om den fart, bureauet voksede med – en fart, der var alt andet end beskeden, og dermed ganske u-jysk.

Fra 0 til 24 ansatte på fire måneder lød historien for godt et år siden. Men som adm. direktør, Anders Bjørnstrup, sagde i november til Bureaubiz: 

“Vi er faktisk nu så store, som vi synes, vi skal være. Vi ønsker at have et bureau, der er fleksibelt, og hvor vi ønsker at undgå fedt. Derfor er vi meget omkostningsbevidste, og bliver vi meget større, risikerer vi at blive for tunge.”

Nu følger så fire ansættelser – og en ny kunde – der dog ikke gør bureauet tilsvarende større: 

“Nyansættelserne bringer det samlede medarbejderantal op på 26. Vi har foretaget et par udskiftninger på holdet, og med den nye sammensætning har vi et meget kompetent team, der matcher vores kunders behov. Desuden ruster det os endnu bedre til en kontrolleret vækst”, siger direktør Anders Bjørnstrup, Clienti. 

Nyansættelserne omfatter:
  • 2 kontaktchefer – Kasper Hougaard og Thomas Mørk Hansen er hhv. tiltrådt og på vej (1. marts). Kasper Hougaard kommer fra en tilsvarende stilling hos Corbiz i Aalborg, mens Thomas Mørk Hansen senest har været kontaktchef hos Metaphor i Vejle og før det hos Scanad og Andersen & Blæsbjerg.
  • 1 online AD’er – Dennis Thrane er ansat som online AD’er. Han kommer fra en tilsvarende stilling hos Corbiz i Aalborg.
  • 1 fotograf – i form af Mick Knive Anderson, der tidligere har drevet egen virksomhed og har stor erfaring med reportage, sports- og nyhedsfotografering. Den første måneds ansættelse har bl.a. budt på 14 dages fotografering af superyachts på Key West og af det amerikanske OL-sejlerlandshold i Miami.

 ”De to kontaktchefer skal dels aflaste de kontaktchefer, vi har i dag, og som allerede løber meget stærkt, dels skaffe nye kunder. Vi tror godt, at vi kan tiltrække endnu flere kunder, end det er tilfældet i dag,” siger Anders Bjørnstrup.

På kundelisten er tilføjet Loop Fitness, som Christian Sommer, kontaktchef på Clienti, har disse ord om: 

“Vi har i konkurrence vundet opgaven som fast reklamebureau for Loop Fitness, der pt. har 30 fitnesscentre med flere på vej i Danmark og udlandet. Der er tale om et anderledes fitnesskoncept med cirkeltræning på en afslappet og upoppet facon – en klar modsætning til de mere traditionelle fitnesscentre med høj musik og væg-til-væg-spejle. Det er vores opgave sammen med Loop Fitness at tydeliggøre de fordele, som medlemmerne har, og den anderledes fitnessform som her tilbydes markedet.”

Clienti har som indledning på samarbejdet med Loop Fitness udviklet såvel kommunikationsstrategi som landsdækkende og lokalt segmenterede PR- og reklamekampagner – bl.a. nedenstående spot:

https://www.youtube.com/watch?v=-0GbVdJ4-to