Af Peter Engholm 25@mail.dk

I forårets awards er der op mod 100 personer i hver jury. I Nordjylland – der uddeles til november – udvider man nu juryen; fra 5 til 6 personer. Se alle navnene her.

Stor-juryer ved en award har flere fordele; Flere øjne og synspunkter på de indsendte arbejder, og mange at netværke med.

CCA lader den 1. april de ca. 90 jurymedlemmer – udvalgt på meritter – bedømme godt 800 arbejder, DIA har 100 i juryen til at granske over 300 arbejder igennem, mens den unge DDA ligeledes havde ca. 100 personer til at kigge de ca. 250 arbejder igennem.

Juryen i den fjerde udgave af Årets Brøl, Nordjyllands temperaturmåling af virkningsfuld, kreativ og veludført markedsføring – er også vokset.

Sidste år var der 5 jurymedlemmer til at bedømme de 166 indsendte bidrag – i år den vokset til 6. Søren Christensen, Robert/Boisen, er trådt ud, og to nye er trådt til:

  • Thomas Hoffmann, kreativ direktør, &Co, juryformand for fjerde gang i træk
  • Troels Nørlem, Director, Designit
  • Kirsten Poulsen, direktør og indehaver, Firstmove
  • Niels Heilberg, Senior Creative, Hjaltelin Stahl
  • Anne Glad, forbrugerekspert, Envision, samt livsstilsekspert i “Kender du typen?” på DR – og ny i Årets Brøl-juryen
  • Rasmus Dunvad, kreativ direktør, Marv – og ny i Årets Brøl-juryen

Retfærdigvis skal det siges, at juryen i Aalborg før været stor: I premiereåret 2013 var den på 9 personer, mens den i både 2014 og 2015 var nede på håndfulden.

Netop nu er Kreativ Gruppe under Erhverv Norddanmark i gang med at fastlægge rammerne for prisfesten, ligesom der vil blive foretaget en tilpasning af kategorier og kriterier.

”Efter tre succesfulde år har vi brug for at stille på knapperne og derfor har vi givet os selv lidt mere tid at arbejde med. I stedet for prisfest kort efter sommerferien venter vi til november, så vi kan få konceptet arbejdet ordentligt igennem,” siger Steen Bjerre, der er formand for Kreativ Gruppe.

Logoet til dette års udgave af Årets Brøl, der finder sted 11/11, er skabt af den britisk-fødte grafiske designer Leo Griffin, der udviklede den grundlæggende visuelle identitet i forbindelse med den første konkurrence i 2013.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. 

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Regnskabsrapporten og/eller Konkurrenceanalysen digitalt 
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev