Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureaubranchen gik frem i 2014. Det viser den årlige rapport, som rummer nøgletal for 248 bureauer fordelt på 6 bureautyper.

Når Bureaubiz’ årlige Bureaurapport i næste uge udkommer for 7. gang, så vil den være større end nogensinde.

Samtidig har fusionen med Kommunikationsforum givet nye muligheder, som indebærer, at rapporten præsenteres ved et seminar d. 26. august.

Rapporten fortæller om et 2014, der viser fremgang for bureaubranchen. Bruttoavancen er steget mere end de foregående to år, og selvom indtjeningen ikke er vokset, så er den dog faldet mindre end de foregående år.

I år fokuserer rapporten desuden på udviklingen hos henholdsvis store, mellemstore og små bureauer – og dermed debatten om full-service.

Rapporten omfatter i år 248 bureauer med en samlet bruttoavance på over 5,4 mia. kr. Og antallet af bureauer er faktisk lidt underdrevet, idet nogle af dem er mediabureaugrupper, der rummer flere selskaber – men hvor der vises nøgletal for disse bureauer også.

Rapporten bygger på dels regnskaber og dels den dialog, som Bureaubiz har hen over året med bureauerne. Den rummer således unikke nøgletal, som ikke kan udledes direkte af regnskaberne.

På arrangementet d. 26. august kan man dels møde nogle af årets vindere og dels møde Bureaubiz i nye lokaler sammen med Kommunikationsforum (læs mere her).

Bureaurapporten fra Bureaubiz rummer nøgletal for 248 bureauer fordelt på 6 forskellige bureautyper:

  • 118 reklamebureauer
  • 61 digitale bureauer
  • 39 PR-bureauer
  • 15 designbureauer
  • 9 mediabureauer
  • 6 dialogbureauer

Den koster 1895 kr. ex. moms. Ønskes flere eksemplarer er den samlede merpris på 500 kr. (max 5 eksemplarer).
Bestil den ved at maile Finn Graversen på finn@bureaubiz.dk

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club