Årets MyImage analyse slår ny rekord

Finn Graversen,
journalist

Næsten 1000 marketingansvarlige har afleveret deres vurderinger til den analyse, der bliver offentliggjort til januar.

Når MyImage Bureau bliver offentliggjort til januar, så vil det være 15. gang, siden MyResearch og Bureaubiz lancerede analysen. Og samtidig vil det være en analyse, som er i bedre form end nogensinde.

MyImage Bureau har længe været den største analyse blandt marketingansvarlige målt på antallet af respondenter, men i år slår den sin egen rekord med 966 respondenter.

“Samtidig er de 966 besvarelser lig med en svarprocent på 32. Det er all-time high og betyder, at det er en særdeles solid analyse,” siger adm. dir. Mogens Østergaard, MyResearch.

På et punkt er analysen dog ikke all-time high: antallet af bureauer er skåret lidt ned i de senere år.

“Det er et omfattende spørgeskema, og vi skal passe på med, at det bliver for stort. Det er årsagen til, at vi søger at begrænse antallet af bureauer. Derfor sorterer vi fra blandt de bureauer, der har lavest kendskab, så der også kan blive plads til at teste nye navne” siger Mogens Østergaard.

Data er i år indsamlet i ugerne 40-46 og der er spurgt til 24 reklamebureauer, 23 digitale bureauer og 13 mediabureauer.

Efter starten for 15 år siden har MyResearch udviklet analysemetoden til andre brancher som f.eks. advokat og IT. Desuden har man for første gang i år også lavet en imageanalyse blandt kommunikationsbureauer.