Aarhus bliver udgangspunkt for Hi-Fi Klubbens nye nordiske mediabureau

FiG

Selskabet har arbejdet med forskellige bureauer i Norden, men har ønsket at samle sig hos et bureau.

Tilgangen er nordisk – men det nye nordiske bureau kommer til at arbejde ud fra Aarhus.

Hi-Fi Klubben har nemlig valgt at samle sine nordiske mediabureaurelationer hos Mediacom i Aarhus. Det hænger bl.a. sammen med, at Hi-Fi Klubbens reklamebureau-partner er Marv i Aarhus.

”Det har været os meget magtpåliggende at finde en partner, der kan indgå i et konstruktivt samarbejde med vores langvarige partner og kreative/strategiske bureau, Marv i Aarhus. Det var ambitionen at mediebureauet skulle være en del af en stærk trio sammen med os,” siger Mikkel Braae-Andersen, Chief Marketing Officer / CMO for Hi-Fi Klubben. Han fortsætter:

“Samtidig var det et krav at bureauet skulle have et stærkt nordisk setup samt i særlig grad kompetencer indenfor strategi og digital transformation. Dette har MediaCom overbevist os om at de er i stand til, og jeg ser frem til samarbejdet med dem.”

Hos Marv har man selv været med til at pege på Mediacom.

“Kreativ strategi og mediestrategi skal i større grad end nogensinde synkroniseres og må derfor nødvendigvis også udvikles i et tæt samarbejde,” siger kreativ direktør og partner hos Marv, Rasmus Dunvad og fortsætter:

“MediaCom bidrager her med stærke, brugbare indsigter. Når Hi-Fi Klubben ikke kan outspende konkurrenterne, må vi outsmarte dem i stedet og det stiller store krav til samarbejdet mellem kunde, reklame- og mediebureau – især i forhold til aktiveringen af data på digitale kanaler, som f.eks nyhedsbreve, web og sociale media.”

Mediacom i Aarhus arbejder i forvejen med en række kunder, der har et aftryk i de nordiske lande. Dertil vil man i Aarhus kunne trække på både ressourcer fra GroupM Aarhus samt MediaCom’s nordiske team.

“En af vores fornemste opgaver bliver at sikre trafik til HFK’s butikker, for at endnu flere mennesker kan opleve den helt unikke rådgivning du kan få der. Derudover spiller HFK’s webshop og øvrige digitale kanaler en stadig større rolle. Opgaven med at aktivere disse kanaler samt arbejde målrettet med kundedata, kanaler og budskaber for at skabe en bedre kundeoplevelse bliver helt central for os,” siger Ulrik Falkner-Thagesen, CEO MediaCom Nordic.