Af Peter Engholm 25@mail.dk

Et kulturelt event design bureau. Sådan definerer Culture Works sig selv. Det 4 år gamle bureau har nu 12 medarbejdere – inkl. dem på et nyt kontor i København.

Da over 10.000 børn og voksne i sidste måned var samlet i Kongens Have i København for at deltage i Arla Food Fest, var det aarhusianske bureau Culture Works en del af teamet – med musikbookinger, design af indgang, hangouts og foodcourt samt kreativ aktivering af sceneprogrammet – inkl. et YouTube-samarbejde med 250.000 visninger.

Og nu følger selve bureauet så efter – om ikke til Kongens Have, men til København.

Culture Works, der på sin hjemmeside præsenterer sig som A Cultural Event Design Agency, supplerer sit Aarhus-kontor med et københavner-ditto.

Creative Director og partner i Culture Works, Adrian Fey, siger:

”Vi åbner i København, fordi der er en efterspørgsel på kreativ eksekvering – sammen med brands og bureauer. Det er sjældent, at reklamebureauerne selv kan eksekvere deres kreative event- og brand activation-ideer. Her opstår behovet for at tilknytte et eventbureau, men det gængse eventbureau er langt mere produktionsvirksomhed end reklamebureau. Vi kan sidde rundt om det kreative udviklingsbord, men samtidig også eksekvere og skabe oplevelser og kultur.”

Det lyder som en sikker løsning, men Culture Works går søgende til værks:

”Vi tager gerne vores medicin: Fail faster – succeed sooner. Martin Rohde, stifter af Culture Works, er rykket til København og åbner kontoret sammen med to medarbejdere,” siger Adrian Fey.

Culture Works flytter ind i en musikklynge med bl.a. Music Export Denmark og Spotfestival.

Bureauet har i alt 12 medarbejdere og har løst opgaver for bl.a. Meny, Envision, Vero Moda og Distortion.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club