Mediestrategi, digital kommunikation og content marketing er nøgleord for det Århus-baserede reklame-og mediebureau Jugel&Co.
Det vil bureauet, som blev stiftet i 2013, sætte en fed streg under med opkøbet af det lille webbureau Convince Interaction. Opkøbet skal ifølge en pressemeddelelse styrke Jugel&Cos position som et vidensbureau.
”Hos Jugel&Co tror vi ikke meget på tilfældigheder. Vi ved derimod, at det både i dag og i fremtiden er viden, der er efterspørgsel på; viden til at gennemskue markedet, udnytte mulighederne og med klar strategisk positionering at skabe kommunikation med gennemslagskraft, der kan aflæses på toplinjen,” siger således direktør Bo Dahl Andersson.
Jugel&Co kom ud af det forskudte regnskabsår 2016-17 med en bruttofortjeneste på 4.038.207 kr. og et årsresultat på 202.919 kr. Bureauet har omkring ni ansatte.
Flere muskler
Convince kom derimod ud af 2016 med godt en halv million i underskud og erklærede i den forbindelse, at virksomhedens fremtid var ”afhængig af øget indtjening og tilstrækkeligt kapitalberedskab”.
Den nu forhenværende ejer, bureaudirektør og eneste ansatte Johnny Willum ser frem til at få adgang til flere muskler i kraft af blandt andet Jugel&Cos medieplatform:
”Convince Interactive er et af de første bureauer i Danmark, der helhjertet gik den digitale vej, og hvor vi har løst opgaver for dba.dk, visitdanmark.dk, just-eat.dk, Waoomobil.dk og en lang række andre kunder. Med Jugel&Co kan jeg styrke vores produkttilbud og drage nytte af de mange værktøjer, jeg nu får adgang til – særligt inden for in-bound markedsføring.”