Aarhusiansk designbureau bag brandstrategi for ny naturpark

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Naturkraft er en ny naturpark ved Vesterhavet, der har naturens kræfter som omdrejningspunkt. Walk.agency står bag brandstrategi og visuel identitet.

Med udmeldingen i maj om, at det frarådes danskerne at tage til udlandet, er der sat turbo på markedsføringen af danske attraktioner, også selvom det efterfølgende er i orden at rejse til de fleste europæiske lande.

En ny attraktion, der har naturens kræfter som omdrejningspunkt, og har dog været meget længere undervejs og har derfor ikke noget med coronaen at gøre.

Det er naturparken Naturkraft i Ringkøbing, som skal være med til at gøre Vesterhavet endnu mere attraktivt som destination.

Det aarhusianske designbureau Walk.agency står bag brandstrategien og den visuelle identitet. Bureauet har desuden været involveret i den indledende konceptudvikling, som startede for otte år siden.

”Vi udviklede i samarbejde med bl.a. Naturkraft og arkitektfirmaet Thøgersen & Stouby et omfattende konceptkatalog, der blev brugt til at overbevise fonde og politikere om projektets potentiale,” siger design director, Klaus Matthiesen i Walk.agency.

Omkring 2018 blev det indledende brandstrategi lavet, herefter identiteten, og så er det udrulningen sket over de seneste 18 måneder og frem til åbningen her i sommer.

Målet er et årligt besøgstal på 280.000 gæster i Naturkraft.

Se mere her