Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Det danske digitale bureau har allerede en afdeling i Shanghai, som hjælper Hummel på det kinesiske marked. Nu er det Astralis' tur.

Det aarhusianske bureau Leaf Digital har indledt et samarbejde med det danske esports-hold, Astralis, hvor de får til opgave hjælpe esportsbrandet ind på det kinesiske marked.

Astralis har allerede en stor fanskare i Kina til trods for, at man endnu ikke er gået ind på det kinesiske marked, som udgør en tredjedel af det totale globale marked på esportsområdet.

Fra Niels Christian Flintholm, partner i Leaf Digital, som selv har et kontor i Shanghai, lyder det således:

”Inden vi gik ind til opgaven, kendte vi naturligvis Astralis fra den vestlige verden, og vi havde også en fornemmelse af, at det ikke var ukendt i Kina, men hvor kendt Astralis er, var en overraskelse. Da vi breakede for vores medarbejdere på kontoret i Shanghai, at vi nu skulle arbejde med Astralis, havde de ikke brug for nogen yderligere introduktion, da de allerede kendte holdet godt.”

Nu vil Astralis gå ind og etablere sig på det kinesiske marked, og derfor får Leaf Digital til opgave at løfte brandet ind på alle relevante kanaler som WeChat, Weibo og Doyin.

Om baggrunden for, at Leaf får opgaven, siger commercial director i Astralis, Kasper Sindt:

”Vi har været igennem en længere proces med at finde den rigtige partner til opgaven, og Leaf bragte både erfaring, lokal tilstedeværelse og nogle kreative ideer til bordet, der gjorde dem svære at komme udenom.

Leaf Digital arbejder allerede med flere brands på det kinesiske marked, deriblandt Hummel, der er sponsor for Astralis.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club