Aarhuskontoret napper kunde fra Uncle

Peter Engholm
25@mail.dk

Tidligere i år valgte Michael Paterson og Mogens Kristensen at forlade Uncle – og det koster nu en kun 1 år gammel kunde – som dog ikke kunne følge med til Recommended.

Frank Neumann er en kunde, der søger kreativitet, som skiller sig ud. Det har han vist i sit tidligere job hos T.Hansen, og det er det, han søger i sit nye job som marketingchef hos tæppekæden Garant.

Hos T.Hansen har han arbejdet sammen med Uncle, så på den led var det ikke mærkeligt, at han sidste sommer valgte at indlede et samarbejde med bureauet.

Det er dog blevet et relativt kort samarbejde, fordi han nu har valgt at udskifte Uncle med Aarhuskontoret – et bureau, der er stiftet af kreative med en fortid hos Uncle – og et bureau med en tilsvarende stærk kreativ ambition.

Det er da også en person-historie, der ligger bag skiftet. Tidligere i år valgte Michael Paterson og Mogens Kristensen at forlade Uncle til fordel for Recommended.

“De to var nøglepersoner for mig, og min intention var at følge efter dem. Men det kunne ikke lade sig gøre på grund af nogle klausuler,” siger Frank Neumann og fortsætter:

“I stedet har jeg så valgt Aarhuskontoret, som jeg også kender godt, og som jeg har stor tro på kan løfte opgaven.”

Han kan dog ikke skjule en vis irritation over forløbet.

“Man satser på nogle kreative og ender pludselig i et tomrum. I al min naivitet troede jeg, at Uncle og Recommended ville kunne finde en løsning på det. Men det kunne ikke lade sig gøre, og jeg vil helt sikkert være meget opmærksom på det forhold, når jeg fremover skal skrive en kontrakt,” siger Frank Neumann.

Om projektet fortæller han, at man vil komme til at opleve et Garant, der har modet til at udfordre måden, tæppebranchen markedsfører sig på.

“Det er på mange måder en meget konform markedsføring, man ser i branchen, og her skal vi skille os ud,” siger Frank Neumann.

Uncle nåede at udvikle en ny platform under temaet “Helt personlig”, og det bliver udgangspunktet for Aarhuskontorets arbejde.

“Men vi vil dog udfordre det kraftigt,” siger direktør Anders Tranæs og fortsætter:

“Der er ingen tvivl om, at Frank Neumann er tilhænger af reklame, der har noget kant og skiller sig ud i markedet, så det er vores udfordring. Men det er lige så klart, at kreativiteten skal have bund i reelle indsigter om produkterne.”

Frank Neumann er da også helt indforstået med, at Aarhuskontoret udfordrer det nye koncept.

“Man skal altid være parat til at blive udfordret, og selvfølgelig skal de sætte deres fingeraftyk på arbejdet,” siger Frank Neumann.

Garant er en frivillig kæde, og det har for Anders Tranæs et særligt aspekt. Bureauet har i forvejen Nyt Syn.

“Desuden kommer vores nye bureauleder, Pia Daniel, fra en stilling som kundeansvarlig for Skoringen, så hun har tilført os endnu større kompetence til håndteringen af netop frivillige kæder,” siger Anders Tranæs.