Af Peter Engholm, journalist
Hjaltelin Stahl har fået nordisk ansvar, og det er denne ”Operationel Communicate Management Group”, der står i spidsen: (fra venstre) Jonas Sylvest, Marianne Hjaltelin, Lotte Jakobsen, Jens Peter Jensen og Adam Kerj.

Det danske bureau er sat i spidsen for en nordisk division i det globale netværk. Med skulderklappet følger en forpligtelse til at vokse.

Accenture Interactive, der af Ad Age er udråbt til verdens største digitale bureau fire år i træk, har lagt ny strategi og efterfølgende en ny organisation. Og det udløser en anerkendelse og intern forfremmelse af Hjaltelin Stahl, som netværket købte sidste forår.

Ambitionerne er høje og alt andet end beskedne. ”We are in the business of Experience” hedder overliggeren, og formålet er ”at designe, bygge, kommunikere og eksekvere de bedste kundeoplevelser på planeten”.

Divisionerne er hhv. design, build, communicate og run, og Accenture Interactive har sat Hjaltelin Stahl i spidsen for sin communicate-division i Norden. Netværket sætter disse ord på denne divisions discipliner:

  • Brand insight, identity & purpose
  • Creative strategy & development
  • Content, media and marketing strategy & development
  • Customer engagement, conversion & loyal

”Hjaltelin Stahl skal ud i Norden, og det sker bl.a. sammen med det svenske digitalbureau Kaplan, der er lead på run-divisionen, og design- og innovationshuset Fjord, der er lead på design-divisionen,” siger Jens Peter Jensen, der er adm. direktør i Hjaltelin Stahl.

Skal vokse organisk
Med forfremmelsen følger også en forpligtelse:

”Vi skal vokse. Med kravet følger ikke en pose penge, så væksten skal være organisk. Vi skal høste synergierne mellem bureauerne og tilbyde end-to-end løsninger på nordisk plan,” siger Jens Peter Jensen.

Hjaltelin Stahl har historisk set ikke markeret sig uden for landets grænser, men direktøren ryster ikke på hånden – og lægger den på de imageanalyser, hvor annoncørerne fem år i træk har peget på Hjaltelin Stahl som det bedste reklamebureau.

”Hvis ikke man er blandt de bedste på hjemmemarkedet, så fremstår man ikke troværdig på andre markeder. Jeg er overbevist om, at de bedste danske bureauer også er blandt de allerbedste i Norden. Og vi er i øvrigt ikke kun tre bureauer, der går ud sammen – vi repræsenterer hele Accenture Interactive og Accentures kompetencer, der tilsammen udgør ca. 510.000 mennesker på globalt plan,” siger Jens Peter Jensen og tilføjer:

”Vi har set en digital og kreativ udvikling, der er accelereret af coronaen. Den skal komme kunderne – og deres kunder – til gode, og på tværs af grænser. Vi skal få vores kunder til at vokse og hjælpe dem med at spille en relevant og værdigivende rolle i forbrugernes liv – en rolle, der er meget mere end reklame”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club