Af Peter Engholm, journalist

Tobias Smidth-Fibiger tiltræder som ny executive director brand Nordic hos Accenture Song. Han gør således comeback på bureauet efter en brat slutning hos McCann Copenhagen.

I 2016 sagde Tobias Smidth-Fibiger farvel til Hjaltelin Stahl for at tage til McCann Copenhagen.

Nu, seks år senere, går turen den modsatte vej, selv om ingen af de to bureauer eksisterer længere – Hjaltelin Stahl skiftede i foråret navn til Accenture Song, og McCann Copenhagen blev i sidste måned begæret konkurs af sin serbiske ejer.

Tobias Smidth-Fibiger, der var Group CEO – McCann Nordic, tiltræder nu en stilling som ny executive director brand Nordic  for Accenture Song. Han skal med sin nordiske bureauerfaring og markedsindsigt primært fokusere på at etablere Accenture Songs brand & communications i Norden.

Lotte Jakobsen, Accenture Songs lead for brand & communications i Norden, byder  i en pressemeddelelse Tobias Smidth-Fibiger “velkommen tilbage i Vestergade”:

“Tobias var ansat hos os som client service director i 2014-2016, og jeg er super glad for, at han vender tilbage. Vi har fået markant flere opgaver i Norden, og vi har yderligere ambitioner om at vokse i de øvrige nordiske lande. Jeg har haft Tobias på radaren længe, da hans profil passer perfekt til vores nordiske og internationale organisering. Og nu var tiden heldigvis rigtig for os begge. Tobias har haft en lærerig tid som CEO for McCann i Norden, og det er den markedsindsigt og erfaring, vi har brug for i Song. Derudover vil Tobias tage sig af nogle af vores største danske kunder.”

Tobias Smidth-Fibiger siger:

“Jeg har været glad for min tid hos McCann, hvor jeg har lært utroligt meget de seneste seks år. Nu vender jeg tilbage til Vestergade, og det er jeg begejstret for. Udover, at jeg har gode minder og masser af gode kollegaer fra min tid på Hjaltelin Stahl, synes jeg, at Accenture Song er det mest spændende og ambitiøse projekt i Norden i vores industri. Songs mix af data intelligence, kreative, strategiske og teknologiske kompetencer gør, at vi står rigtig stærkt i markedet. Lotte og jeg har været i løbende dialog – og til sidst kunne jeg ikke sige nej. Jeg glæder mig vildt til at starte.”

Tobias har mere end 25 års erfaring fra branchen og har tidligere været hos blandt andet Kunde & Co, AdPeople og Atmosphere/BBDO.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club