Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Den danske adtech-virksomhed Adform præsenterer et årsregnskab med første overskud i fem år.  

Adform har netop udsendt sit regnskab, der viser en omsætning på 553 mio. kr. i 2020, hvilket svarer til en fremgang på 11.5 mio. kr.

Samtidig har man for første gang i fem år formået at notere et overskud. Det landede på knap 14 mio. kr. mod et minus på knap 58 mio. året før.

Adform var dog også mærket af coronakrisen, fortæller adm. direktør i Adform, Troes Philip Jensen.

”Vi er tilfredse med fremgangen i vores resultater for 2020. Det illustrerer Adforms robusthed med kunder på tværs af brancher og lande. Grundet coona oplevede vi et hårdt 2. kvartal med betydelig nedgang i omsætningen, men vi kom stærkt tilbage i 3. og 4. kvartal. I det lys mener jeg, at vi kan være tilfredse med toplinjevæksten. Vi har i gennem 2020 fortsat med at eksekvere den strategiske plan, strømlinet forretningen, lanceret nye produktløsninger og står nu med et rigtigt stærkt fundament for fremtidig vækst.”  

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club