Det er gæsten, der sætter scenen med et medbragt emne i branche-podcasten ”Statusmøde”, som Virtue præsenterer sammen med Bureaubiz. Værterne er Morten Grubak, executive creative director, Global i Vice, og Victor Ghaznawi, førsteårs-studerende på Kreativ Kommunikation, DMJX.
I andet afsnit er gæsten Christina Wolstrup, account manager på Marketsquare, og hendes emne er på én gang personligt og brancherelateret:
”Jeg blev diagonosticeret med ADHD for et år siden. Jeg havde af venner fået at vide, at jeg har det, men det var først, da jeg var komfortabel på en bureau-arbejdsplads, at jeg gik til en læge – og bonede ud. At jeg følelsesmæssigt kan gå op og ned – hurtigt – har der ikke været plads til i andre brancher,” siger Christina Wolstrup.
ADHD omtales som en superkraft – eller i det mindste et særligt skill-set – pointerer Morten Grubak. Men kan det ligefrem være en forlomme i visse situationer, vil han gerne vide.
Så langt vil Christina Wolstrup ikke strække sig:
”Det har genereret en samtale om ADHD, men stadig kan det være federe bare at arbejde sammen med folk, der ikke er til besvær nogle gange,” siger hun i podcasten.
Victor Ghaznawi, der selv lider af angst, tilføjer, at på både Reklamelinjen og KK bliver man opfordret til at være åben, hvis man har noget, der netop skal italesættes.
Og det er netop tilgangen fra Christina Wolstrup, der af Morten Grubak bliver spurgt om sine tanker, hvis en lytter har det på lignende måde og er usikker på, hvordan man skal gøre i en ansættelsessamtale eller i en dagligdag på et bureau:
”Jeg ville være ærlig om det. Vi skal have plads til, at folk er forskellige. Og det er positivt, at vi ikke alle minder om hinanden på en arbejdsplads,” siger Christina Wolstrup.
Værterne og gæsten diskuterer desuden amerikaniseringer, som gennemsyrer kommunikationen i kommunikationsbranchen, fordi det lyder klogere og signalerer udsyn at tale om impact og engagement. Og Christina Wolstrup har behov til at forklare, at account manager er projektleder og kundekontakt.
”Vi oversætter gerne direkte, men det er ikke alt, man kan sige – f.eks. når next to nothing bliver til næst til ingenting,” siger hun.
Afslutningsvis får tre emner en tur i sektionen ‘Optur-Nedtur: Kød i kantinen, hunde på kontoret samt dresscode – eller påklædningsreglement på dansk.
Lyt med her: