Adidas har brugt millioner på kedelig reklamefilm

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

En kedelig 2’er er et velkendt fænomen fra filmens verden, og nu har Adidas så også præsteret det i forbindelse med global kampagne.

Indsigten med, at Adidas er det originale mærke og altid har været god til at finde originalerne – den er god. I hvert fald hvis man spørger Søren Christiensen fra Robert/Boisen, der har været med til at arbejde på et af de store internationale sports-mærker, dengang bureauet havde Puma.

“Jeg synes også den første film fortæller historien udmærket. Men jeg synes ikke de får meget ud af stjernerne i 2’eren. Når de nu de vil prædike originalitet, havde det nok været en god ide at stræbe efter at være mere original i stedet for at gøre, hvad man så ofte har set i filmens verden – at komme med en halvsvag 2’er”, siger Søren Christensen.

Filmen er skabt af bureauet Sid Lee og rummer stjerner som Noel Gallagher, Daft Punk, Snoop Dogg, Franz Beckenbauer og David Beckham. Den kan ses her.

Så der er ingen tvivl om, at den har kostet en bondegård.

Der er tale om en global kampagne, der retter sig mod modeverdenen.

“Selvom Beckham er med, så handler det om at drive deres modemærker. Beckham tilhører mere kategorien rockstjerner end en fodboldspiller, og jeg er overbevist om, at der også vil komme en fodbold-kampagne”, siger Søren Christensen.

Den oprindelige Houseparty kan ses her – men uden lyd. Den er fjernet på Youtube