I dag skyder Adidas sin hidtil største globale brandkampagne i gang. Alle afskygninger af varemærket er med i en regulær fusion-fest – og fusionen dækker over udfoldelser som sport, musik og mode, over kanaler og over Adidas’ mange varemærkeambassadører, som Lionel Messi, Caroline Wozniacki, Katy Perry, Jeremy Scott og B.O.B.
Sagt med mange ord hedder det “when you love your game, whatever the game, you put your all into it” – fortalt lidt kortere payoff’et “All Adidas”.
Ulrich Scheibelein, brand manager for Adidas Danmark:
“I løbet af de seneste ti år har vi haft succes med at etablere tre divisioner, Sport Performance, adidas Originals og adidas Sport Style, som hver især favner forskellige sportsgrene, kulturer og livsstile. Nu går vi ud med et samlet udtryk for vores mangfoldighed, der bygger på engagement og tilstedeværelse, i en autentisk mosaik. Et udtryk med både bredde, dybde og troværdighed.”
Omdrejningspunkterne er en 30- og en 60-sekunders reklamefilm til tv og biografer – og en udvidet online-version på 2 minutter … åh-jo: Og aktiviteter på mobil og print og i form af retail og events – og på en række sociale medier, hvor man kan møde Adidas-ambassadører – også 10 danske.
Den globale brandkampagne er skabt af bureauet Sid Lee, som har hovedkontor i Montreal samt afdelinger i Paris og Amsterdam. Bureauet blev for tre år siden valgt til at stå for de globale reklamekampagner for Adidas Originals i 2009 og 2010, og sidste år blev det så globalt lead agency for det overordnede Adidas-brand.
All Adidas-kampagnen fortsætter gennem hele 2011.
Se to-minutters filmen her. Hvis du blinker ved 1:50, så misser du Caroline Wozniacki. Ikke mange har set filmen indtil nu, men af de få, der har, undrer mange sig over sammenblandingen af Messi og Perry.