Af Peter Engholm 25@mail.dk

Solen skinner fortsat på 72andSunny, der – uden forudgående pitch – er valgt til at håndtere de globale sportskampagner for Adidas.

Adidas annoncerede i dag – iøvrigt med forpremiere på AdAge i går – sit partnerskab med et globalt kreativt bureau, der fremadrettet skal tage sig af brandets sportskampagner.

Det drejer sig om 72andSunny, hvis Amsterdam-kontor for nylig blev valgt af Carlsberg som sit globale leadbureau. Adidas Sport Performance bliver håndteret af både Amsterdam- og Los Angeles-kontorerne hos 72andSunny – med strategiske fokusområder ”såsom fodbold, løb, basketball og kvinder”, som det formuleres i en pressemeddelelse.

Nyheden præsenteres i øvrigt af 9PR, som Adidas før nytår valgte som sit PR-bureau i Danmark.

Om valget af 72andSunny og kommunikationen fremover siger Adidas’ Senior Vise Præsident, Jocelyn Robiot.

”Sport er det ultimativ vigtigste aktiv for Adidas – det definerer vores brand. Vores kommunikationsstrategi vil fremadrettet være både en ubarmhjertig og aggressiv historiefortælling, så vi kan tage vores måde at udtrykke sport på til et helt andet niveau. Med deres historie inden for både innovation og banebrydende kampagner ser vi 72andSunny som den perfekte partner til at hjælpe os med at vise, at Adidas er det bedste sportsbrand i verden.”

Adidas har Carat som sit globale mediabureau, mens Johannes Leonardo fra New York fortsat er det kreative leadbureau for Originals.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club