Adobe gør grin med krævende art directors

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

En ny reklamekampagne fra Adobe laver sjov med den krævende Art Director for at vise, hvor nemt det er at være kreativ med billeddatabasen Adobe Stock.

Adobe er ude med en global videokampagne: ’The Hovering Art Director’, der via en art directors umulige krav, skal vise, hvor nemt det er at være kreativ med billeddatabasen Adobe Stock.

Kampagnens video er udviklet af Adobe selv og bureauet McGarryBowen Amsterdam.

I videoen ser man en designer, der prøver at holde trit med Art director’ens endeløse krav til en reklame for den fiktive ginger beer, WolfBear.

Ved at bruge integrationen mellem Adobe Stock og Adobe Creative Cloud er designeren i stand til at komme frem til et vellykket færdigt produkt på trods af umulige forespørgsler fra Art Director’en som at ”det skal være episk, men også ret ydmygt” og ”gør det moder natur, men også sådan lidt fader natur”.

Det endelige billede for WolfBear indeholder mere end 100 forskellige Adobe Stock photos, bl.a. et metroseksuelt rødt skæg, en vædder med en Find Holger-agtig hue, en ulv, en bjørnecasanova, en tornado og en vulkanisk eksplosion.