AdPeople henter digital direktør hos Sunrise

Peter Engholm
25@mail.dk

En kunde har ansat AdPeoples digitale direktør, og nu er erstatningen fundet. Bureauet har derudover hentet to kreative og varsler en digital oprustning.

I foråret 2013 hentede AdPeople en digital direktør, Brian Andersen, hos Kunde & Co. Nu gentager bureauet så øvelsen – denne gang hos Sunrise, hvor digital chef Ask Møller siger farvel efter 6½ år. Og den 1. oktober tiltræder han således stillingen som digital direktør hos AdPeople.

”Brian Andersen har fået job som digital manager hos GN Netcom, der står bag Jabra – og som er vores kunde. Så vi vil stadig komme til at arbejde sammen med Brian,” siger Sille Stener, adm. direktør i AdPeople.

Om bureauets kommende digitale direktør siger hun:

”Jeg kender Ask Møller og har set, hvor dygtig han er – ikke kun på det digitale felt, men også på det forretningsmæssige. Han har bl.a. med Fona, der vandt en Advertising Effectiveness Award, vist, at han kan drive forretning.”

AdPeople er i gang med dét, som Sille Stener betegner som ”en transformation”. Det dækker over at være mere fokuseret på data og effekt – og være naturligt digital.

”Med Ask Møller på posten skal AdPeople opruste digitalt, både strategisk og kreativt,” siger Sille Stener.

Nye folk er også kommet til på den kreative side. AdPeople har historisk været stærk på globalt set-up og eksekvering. Men det kreative oplæg og brandplatformen skal håndteres tilsvarende , og sidste sommer tiltrådte Claus Møllebro som kreativ direktør – efter otte år hos Co+.

Og fra selvsamme Co+ er senest fulgt to kreative i form af art director Jacob Thyssen og copywriter Camryn Andersen.

Jacob Thyssens CV rummer, udover Co+, bl.a. Saatchi & Saatchi i både København, Sydney og Johannesburg samt Publicis Reputation, BBDO og Bates.

Camryn Andersen kom i 2006 til Danmark fra Californien, hvor hun var Senior Executive Writer i the speechwriting office hos guvernør Arnold Schwarzenegger.

Både Camryn Andersen og Jacob Thyssen skal fokusere på den globale udrulning af Saxo Bank-kampagner.

”Vi har længe haft Saxo Bank som kunde, men forholdet blev styrket i foråret. Saxo Bank er i udtalt grad digital og performanceorienteret – og en eksponent for den retning, som vores kunder udvikler sig i,” siger Sille Stener.

AdPeople beskæftiger omkring 65 medarbejdere – fordelt på ca. 20 nationaliteter – på kontoret i København.