Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Efter næsten 15 års samarbejde siger køkkenfirma farvel til Kunde & Co. Skiftet er sket uden bureaukonkurrence.

Med næsten 15 års samarbejde er HTH Køkkener formentlig en af Kunde & Co’s ældste kunder. Nu er det slut.

Firmaet har valgt at skifte bureau, og det er sket uden brug af bureaukonkurrence. Ny overordnet bureaupartner er blevet Adpeople.

“Det er en lyst til at få et par nye briller på tingene, og selvfølgelig håber vi på, at bureauskiftet giver os nogle nye vinkler og nogle spændende ideer”, siger innovationsdirektør Carl Kristian Birk men understreger samtidig:

“Vi har meget stor respekt for det, Kunde har ydet for HTH, så der gemmer sig på ingen måde utilfredshed eller dramatik bag skiftet. Men efter mange år med Kunde & Co er der i de senere år stille og roligt vokset en lyst til at prøve noget nyt”.

Indgangen til Adpeople er rent faktisk People Group bureauet Netpeople.

“Sidste efterår begyndte vi at kigge på vores website meget koncentreret, og her anvendte vi Netpeople. Derigennem opstod dialogen med Adpeople og den har så udviklet sig siden”, siger Carl Kristian Birk og tilføjer, at HTH ikke har den store fidus til bureaukonkurrencer.

“Vi får selvfølgelig mange henvendelser, så vi kender markedet og er på den baggrund trygge ved valget. Vores ønske om at få nye briller på tingene har trivedes rigtig godt i dialogen med Adpeople”.

Adpeople er overordnet bureaupartner, mens Netpeople fortsat arbejder med websitet.

Hos Adpeople siger general manager, Daniel Hofmann:

“Jeg er imponeret over HTH´s tro på egen dømmekraft til at vælge et nyt bureau uden at kaste budgettet ud i en lang, opslidende bureaukonkurrence. HTH og Kunde & Co har jo arbejdet sammen i snart 15 år og jeg vil selvfølgelig gøre alt for at overdragelsen af kunden kommer til at foregå så hensynsfuldt og anstændigt som muligt. Det fortjener alle parter”.

HTH er del af den store Nobia-koncern, som for nylig var gennem en stor mediabureaukonkurrence, der førte til valget af Carat på koncern-niveau. HTH har dog hele tiden arbejdet med Carat, så her er der ingen ændringer.

For Adpeople er HTH en meget interessant kundegevinst. Bureauet er først og fremmest kendt som del af WPP Group’s dedikerede Dell-bureau, Enfatico, og Dell er en meget stor kunde.

HTH kan således medvirke til at give bureauet større synlighed på det danske marked, hvor man i øjeblikket bl.a. er kampagne-aktuel med Rockwool.

Det er dog langt fra de eneste lokale kunder, fortæller Daniel Hofmann.

“Vi har omkring 30 mand på ikke Dell-relaterede kunder, og det alene svarer til et mellemstort dansk bureau. Vi har bare ikke været så synlige, men det vil vi selvfølgelig gøre noget ved”, siger Daniel Hofmann.

Blandt de lokale kunder kan nævnes Københavns Lufthavn, Coop, Novozymes og Nycomed

Bureauet har også haft Intersport på kundelisten, men har for nylig tabt denne kæde til Nørgård Mikkelsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club