Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Adpeoples adm. dir. forlader bureauet. Samtidig har man hentet en ny strategi-direktør hos et ungt og fremstormende bureau. Samt en senior AD'er fra Kunde & Co.

Da Sille Stener for halvandet år siden kom til Adpeople som ny adm. direktør for bureauets europæiske kontor i København, kom hun med marketing-baggrund fra kundesiden – nemlig fra ledelsen i advokatfirmaet Kromann Reumert.

Nu har hun så valgt at vende tilbage til kundesiden. Sille Stener har takket ja til et job som kommerciel direktør for Skandinavisk Data Center, der udvikler og drifter bankapplikationer til den finansielle sektor i hele Norden.

“Det har været spændende og meget lærerigt at være hos Adpeople. Men jeg fik et tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til,” siger Sille Stener.

I første omgang overtager Adpeoples globale direktør, Emre Gürsoy, ledelsen i København, men det vil være planen at finde en afløser for Sille Stener.

“Vi har dog et stærkt lederteam i København, så jeg har ikke noget problem med at tage mig tid til at finde den rigtige afløser,” siger Emre Gürsoy.

Samtidig med Sille Steners afgang kan Adpeople annoncere to nyansættelser af senior-profiler, hvoraf den ene bliver del af bureauets ledergruppe på 5-6 mand.

Det drejer sig om Kim Plesner-Jacobsen, der er fundet hos det unge og fremstormende bureau, Atcore. Her var han en del af ledergruppen med titel af kommerciel direktør. Hos Adpeople bliver han strategidirektør.

Herudover har man hentet Martin Rud hos Kunde & Co. Han bliver senior digital art director og kommer fra en tilsvarende rolle hos Kunde & Co, hvor han har erfaringer fra kunder som Danfoss, Grundfos, Vestas og Oticon.

“Vores forretning udvikler sig stadig mere digitalt. Vi arbejder mindre og mindre med kampagner og mere og mere med strategisk content, som kan spredes ud over alle kanaler,” siger Emre Gürsoy og fortæller at man også er på jagt efter en senior business director – en position, hvor det dog er svært at finde egnede kandidater.

“Det er et job, hvor man både skal evne at involvere sig direkte i et bredt felt af kompetencer, samtidig med, at man skal have et globalt perspektiv og stor beslutnings-kraft. Det er en kombination af kompetencer, som der ikke findes mange af,” siger Emre Gürsoy.

Han konstaterer, at bureauet efterhånden har leveret en del folk til kundesiden.

”Jeg er selvfølgelig ærgerlig over at se Sille gå, men har også forståelse for hendes beslutning. De kompetencer, vi har på bureauet, bliver i stigende grad efterspurgt af internationale virksomheder, som søger talenter med stærk international marketingerfaring. Gennem de sidste 12 måneder, har flere af vores kunder, som Jabra og Saxo Bank, kontaktet os og anmodet om at overtage nogle af vores dygtige medarbejdere til nøglepositioner. Men det giver os selvfølgelig en udfordring med løbende at udvikle og fastholde nye talenter. Heldigvis har vi en stærk talentbase og en pipeline til at håndtere disse forandringer.”

Kommentarer

  1. Endnu en omgang politisk pladderballe fra Emre Gürsoy. Det tenderer Komiske Ali at hævde “Vores medarbejdere er så eftertragtede, at de alle vælger at forlade os”. Adpeople har i årevis famlet efter at finde en profil efter deres eneste betydelige kunde har valgt at skære budgetterne helt ned.
    Synd for for alle de folk der lader sig lede an af de smarte varmlufts floskler, for efterfølgende at løbe skrigende bort (hvis de da ikke er blevet fyret inden da).

  2. Peter har ramt hovedet på sømmet her. Det er simpelthen komisk. Hvorfor prøve at spinde en positiv historie på det? Du har ikke noget tøj på.

  3. Kære Peter og Torkild, I demonstrerer ualmindelig dårlig debat-stil når I kritiserer så unuanceret. Som leder er det altid ærgerligt og frustrerende at skulle afgive dygtige medarbejdere til kunder og konkurrenter, men samtidig er det et udtryk for kvaliteten af bureuaets ressourcer – det er en ringe trøst i situationen men et forhold man (Emre) må tillade sig at være stolt af så jeres kritik er uberettiget.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club